Bekkerveld te sterk voor Wittenhorst 1

17 februari 2019

Op deze zomerse dag kon Wittenhorst voor de trouwe supporters laten zien dat de hoge positie op de ranglijst terecht is. Laagvlieger Bekkerveld probeerde tenminste 1 punt te veroveren. Spoedig bleek dat de bezoekers voor meer konden gaan.

De Zuid-Limburgers kwamen van begin af aan met veel meer inzet voor de dag. Wittenhorst dacht dit varkentje wel heel simpel te kunnen wassen. Met zulke inzet, balverlies en beleving kan men gewoonweg niet winnen.

In de 12e min. kreeg de thuisclub een eerste mogelijkheid. Uit een goede actie van Michiel Hanssen verdween de bal net over. Nog voor de pauze een tweede mooie aanval over drie schijven, maar ook nu ontbrak het vernuft.

Bekkerveld kwam voor de rust ook niet tot hoogstaand voetbal, maar hun dadendrang leek toch wat groter te zijn. Rust een bloedeloze 0-0.

Na de pauze leek de thuisclub er wat van te gaan maken. Uit een corner konden een aantal spelers de bal op doel koppen, zonder dat er eigenlijk echt gevaar ontstond. In deze situaties was de dwang om te scoren wat matig. Het heilige vuur ontbrak.

De supporters waren al aan het mopperen. Bekkerveld scoort zo meteen waren hun gevoelens. En dit gebeurde dan ook. Uit het niets kreeg Ruben Henssen de bal voor de voeten. Hij mocht makkelijk uithalen en dit betekende 0-1.

Het ongeloof kon men van de gezichten aflezen. De thuisclub had nog een kwartier om het verlies af te wenden. Bekkerveld kon de dadendrang makkelijk pareren. Het was zo moeilijk om een gaatje te vinden. In de 81e  min. moest Wittenhorst een tweede verlies lijden toen middenvelder Daan Verlijsdonk het veld kon verlaten wegens een grove charge.

Met 10 man probeerde Wittenhorst er nog iets van te maken, maar helaas was dit te veel gevraagd. Bekkerveld profiteerde van de grote aanvalsdrang door een mooie counter te benutten via Joep Op den Kamp: 0-2.

Wittenhorst bleef met de gebakken peren achter, dit in tegenstelling tot die van Bekkerveld. Wittenhorst staat weer met geide benen op de grond.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (70. Heijnen), Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Daniels, Verlijsdonk, Hanssen, Joep Beurskens, van Rensch, Derks.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 is de nieuwe hekkensluiter van de 4e klasse na een 3-2 verlies bij concurrent Koningslust. De mislukte penalty van Dirk van Rengs, overigens voorzien van perfect commentaar van de bankzitters, gaat inmiddels de wereld over. Houd onze Instagram-pagina in de gaten!
  • Wittenhorst 4 stuurde de bezoekers van Melderslo 2 met 4-1 huiswaarts en ruikt inmiddels het kampioenschap.
  • Wittenhorst 5 won de altijd lastige uitwedstrijd bij HBSV met 0-2 en staat inmiddels knap tweede.
  • Een succesvolle zondag voor onze Kelderklasser Wittenhorst 6. Op bezoek bij Sparta '18 3 werd er gescoord. Dat er dertien tegendoelpunten vielen te noteren, maalt verder niemand om.
  • Wittenhorst 8 verloor op bezoek bij SVOC'01 2 met 3-0, maar voorzien van Heite Soep zal dit de pret niet hebben gedrukt.
  • Wittenhorst 9 bewees zichzelf een goede dienst door de bezoekers van SVOC '01 3 met 3-0 te verslaan.
  • 'Ut tient' kende een zware zondag in Tegelen waar met 7-3 werd verloren van Sportclub Irene. Gezien hun Instagram posts zullen ze hier niet lang van wakker liggen