Belangrijke zeges bij de selectieteams

23 maart 2019

Op het eigen Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst JO19-1 zichzelf een goede dienst bewezen door de bezoekers van Mierlo Hout met 4-1 te verslaan. Spits Niek van der Sterren scoorde een zuivere hattrick (schot, kopbal uit een corner en strafschop). Na de Brabantse tegentreffer schoot Sangay Tamang de laatste hoop van de bezoekers aan diggelen. De Horstenaren wonnen vandaag voor de negende (!) keer op een rij in de Vierde Divisie en bewaren een comfortabele voorsprong op naaste belager Dommelen. De voorsprong blijft, met een wedstrijd minder gespeeld, vier punten.

Een zure middag voor Wittenhorst JO17-1. Op bezoek bij concurrent Best Vooruit werd in de slotminuten verloren: 2-1. In de eerste helft maakte de thuisploeg het de Horstenaren erg moeilijk. Van opbouwen of het inspelen van de spits was geen sprake, daarbij lieten de oranjehemden ook niet zien tot waar ze toe in staat zijn. Beide ploegen werden gedwongen veel door de lucht te spelen, waardoor menig supporter (en middenvelder) een serieuze whiplash zal hebben opgelopen. In de tweede helft tapte de ploeg van Kevin van den Berg uit een ander vaatje en dit resulteerde dan ook in de verdiende gelijkmaker: een koppende combinatie tussen Nick Driessen en Sem Derix werd door de laatste afgerond. Wat volgde waren enkele felle overtredingen van de thuisploeg die 'beloond' werden met enkele gele kaarten. In de slotminuten kon een bal in de zestien niet worden weggewerkt, waarna de thuisploeg de wedstrijd alsnog naar zich toetrok. We hopen dat de blessure van Bono meevalt en wensen Dhr. R. Zanders beterschap met het verliezen van zijn ongeslagen status als assistent-trainer!

Op bezoek bij hekkensluiter Helmondia/MULO JO17-1 heeft Wittenhorst JO17-2 betrekkelijk eenvoudig drie punten gepakt. De ploeg van Kevin Koolhof won met 3-0 en zag zo zijn voorsprong op de onderste plekken verder groeien. Jordi Tijssen opende de score voor de oranjehemden in een verder matige eerste helft. In de tweede helft lieten de Horstenaren het betere van het spel zien en was het eenrichtingsverkeer. De Horster treffers kwamen verder op naam van Mats van Biljouw en Maik Heijer. Met deze derde zege op een rij mag worden gesteld dat de Horstenaren veilig zijn. Een knappe prestatie.

Op het Horster kunstgrasveld boekte Wittenhorst JO15-1 vandaag een comfortabele 4-0 zege op hekkensluiter NWC uit Asten. De ploeg van trainer Ken Peeters kwam weinig in de problemen en liet het betere van het spel zien. Nick Verdellen zorgde voor de openingstreffer door een vrije trap met zijn hoofd binnen te werken. Na deze knappe treffer zorgde Quin Welles voor de beslissing door een Horster dubbelslag voor zijn rekening te nemen. Het slotakkoord kwam op naam van 'roadrunner' Willem Versteegen, die een kopbal tot doelpunt verzilverde. Koploper Unitas speelde gelijk, waardoor er een spannende ontknoping staat te wachten in de Derde Divisie!

Thuisploeg Wittenhorst JO14-1 boekte vandaag een comfortabele 5-2 zege op de bezoekers van Mierlo Hout. Vlak voor rust maakten de Horstenaren een achterstand goed (1-1). Na rust kwamen de bezoekers snel op 1-2, waarna de ploeg van Willem-Jan van Rens de regie in handen nam. De achterstand werd snel omgebogen tot een voorsprong (3-2), waarna de bezoekers zich in de voet schoten door achterin één op één te aan spelen. De oranjehemden kregen voorin zoveel ruimte, dat de voorsprong nog kon worden uitgebreid. Zo werd vandaag de tweede zege op een rij geboekt in de Hoofdklasse. Proficiat!

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 kwamen vandaag tekort tegen de bezoekers van RKsv Nuenen. De nummer vier van de Derde Divisie kwam binnen twintig minuten op een 0-2 voorsprong, mede door een gelukkige scrimmage. Na rust konden de Horstenaren geen vuist maken; beide ploegen creëerden enkele kansen, maar treffers hingen niet echt in de lucht. Een verdiende nederlaag, waarbij de oranjehemden te weinig brachten om het de Brabanders echt moeilijk te maken. Niet erg, volgende week weer een kans!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-2 won ruim van VV Kessel JO19-1: 5-0.
  • Wittenhorst G1 won knap met 3-0 op bezoek bij UDI '19.
  • Wittenhorst JO11-4 won spectaculair met 5-4 van SV Oostrum.
  • De JO13-3 was met 3-1 te sterk voor de JO13-4 in een Horster onderonsje.