Vrijwilliger aan het woord: William Nefkens

8 februari 2019

RKsv Wittenhorst leunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag William Nefkens, trainer van de JO17-5.

William is 47 jaar en werkzaam als transportcoördinator bij Poels-Janssen in Horst. Hij is getrouwd met Nathalie en samen hebben zij drie zoons: Stan, Joep en Thijs, welke alle drie bij Wittenhorst voetballen. Nefkens is een echte voetballiefhebber en naast dat hij al jaren supporter is van VVV-Venlo en Feyenoord, volgt hij zijn voetballende zoons ook op de voet.

William: “Ik ben vrijwilliger bij Wittenhorst sinds het seizoen 2008-2009, toen ik kwam uithelpen omdat onze jongens begonnen met voetballen. Momenteel geef ik op de donderdagavond samen met Leon van Rengs training aan de JO17-5 (Het team van zoon Thijs) en spring wel eens bij als begeleider. Ik ben begonnen in de mini-F en ben met Stan, Joep en Thijs doorgestroomd tot aan de JO17-5. In die tien jaar heb ik alle drie de zoons meerdere keren in mijn teams gehad. Het is leuk om met jeugd te werken, met name in de lagere teams. Het is ieder seizoen weer een uitdaging om er een leuke periode van te maken.”

Als hem wordt gevraagd naar de positie en groeimogelijkheden van de club, antwoordt hij het volgende: “Gezien de grootte van de vereniging maakt Wittenhorst een belangrijk onderdeel uit van de samenleving. Via het project ‘Afslag10’ zal de club alleen nog maar een grotere aantrekkingskracht kunnen krijgen. De goede prestaties van het eerste team en het organiseren van de ‘Boorebrullef’ zijn een mooie promotie voor Wittenhorst”, aldus Nefkens.

“Het zou heel mooi zijn als Wittenhorst erin zou slagen om de lagere teams het gevoel te geven dat ze gelijk zijn aan de hogere teams. Ik weet uit jarenlange ervaring dat dit nu jammer genoeg niet het geval is, dus daar valt zeker winst op te behalen. Verder is er naar mijn idee op het gebied van scheidsrechters nog wel wat werk te verzetten. Ik hoop dat de club nog lang op voldoende vrijwilligers mag rekenen en dat met name het aantal (goede) trainers maar toe mag nemen. Voor de rest loopt de club prima op koers.”

In de volgende maand komt Ken Alaerds aan het woord. Naast dat hij speler is van de JO19-1, maakt hij vanuit zijn opleiding sportmarketing deel uit van de (vernieuwde) commissie Commerciële Zaken.