De Vrijwilliger Vrijdag: Henk Moorren

20 juli 2018

De komende periode is het weer tijd voor een reeks vrijwilligers die op vrijdag vertellen over hun rol binnen de club, wat RKsv Wittenhorst zo bijzonder maakt en waar we aan moeten blijven werken. Deze week de beurt aan Henk Moorren: in het verleden bestuurslid en trainer, de laatste jaren vooral werkzaam als lid van de parkcommissie en fanatiek deelnemer aan het Walking Football project.

Henk is 68 jaar en getrouwd met Zus Gommans uit Sevenum. Samen hebben ze twee kinderen: een dochter en een zoon. Ook zijn ze trotse grootouders van vijf kleinkinderen:  twee jongens en drie meiden.

Henk: “Door mijn vader (‘Moorren Wiel’) ben ik lid geworden van Wittenhorst. Hij was grensrechter bij het eerste elftal en ik mocht altijd mee naar de wedstrijden. Op mijn twaalfde ben ik lid van Wittenhorst geworden; begin jaren zestig kon dat pas vanaf die leeftijd. Tot de A-jeugd heb ik altijd als doelman gespeeld, vervolgens ben ik verdergegaan als veldspeler”. In de jaren zeventig speelde Moorren een aantal jaar in het eerste elftal, met als hoogtepunt het kampioenschap in 1974.
Na zijn actieve periode als speler ging de Horstenaar verder als trainer en bestuurslid. Hij trainde verschillende jaren de B-jeugd alsmede de senioren teams Wittenhorst 3 en 4. Naast zijn rol als bestuurslid stond hij ook gedurende twee jaar op dinsdagavond achter de bar in de kantine.

Sinds zijn pensionering, negen jaar geleden, is Moorren lid van de parkcommissie. Wekelijks werkt men met ongeveer vier personen die de velden belijnen en de kunstgrasvelden onderhouden.
“Wittenhorst betekent veel voor mij. Heerlijk voetballen met je vrienden en niet te vergeten: de derde helft. Nu ik met pensioen ben kan ik van alles doen en ben ik vaak op het sportpark te vinden”, aldus Henk. Naast het belijnen van de velden is Henk ook actief deelnemer aan het Walking Football. Zo nam hij onlangs met Lei van den Bekerom en Ger Gruntjens deel aan de selectiedagen voor het WK wat werd gehouden in het Engelse Bristol.

Hij sluit af met een positieve noot: “Wittenhorst ligt zeer goed in de Horster gemeenschap en is nauw betrokken bij Afslag10. De club doet het harstikke goed en hoeft niet groter te worden, we zijn als club al heel ver. We moeten aan én met de jeugd blijven werken, want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst”.