Eerste nederlaag voor Wittenhorst VR1

18 november 2018

De oranje zwarten begonnen fel aan de wedstrijd en er werden al direct een paar goede kansen gecreëerd. Na 10 minuten wordt het spel stil gelegd na een aanslag op verdediger Nina Janssen. Scheidsrechter Kleijnen doet het af met een ingooi, maar een kaart was beter op zijn plaats geweest. Janssen moet het veld afgedragen worden en wordt vervangen door Kris Wijnhoven. Wij wensen Nina een spoedig herstel!

In het kwartier daaropvolgend is Wittenhorst nog ontdaan en Keer weet hiervan te profiteren. Spits Michelle Schoenmakers komt oog in oog met goalie Celine Roeffen en schiet de bal binnen: 1-0.
In het laatste kwartier voor rust is Wittenhorst nog onrustig aan de bal, maar de verdediging staat goed en Keer krijgt geen kansen meer.

Na de thee zijn het de dames uit Horst die de wedstrijd domineren. Wittenhorst controleert het spel en weet meerdere kansen te creëren. Vleugelaanvaller Carin Vissers is nog het dichtste bij een doelpunt, maar de bal treft de lat. Keer wordt de tweede helft niet meer gevaarlijk en ondanks de kansen weten we het doel niet te vinden: 1-0.
Trainer Richard Aben: “Het is vandaag die dag: De dag dat je de betere bent, maar dit niet in scoren kunt uitdrukken. Ik ben trots op de dames, die ook vandaag weer prachtig voetbal hebben laten zien.”

Volgende week zondag is Wittenhorst VR1 vrij. Op dinsdag 27 november spelen we een vriendschappelijke wedstrijd tegen de beloften van SV Someren/NWC. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark “De Potacker” in Someren. Zondag 2 december spelen we in de competitie tegen Baarlo VR1.