EHC/Heuts te sterk voor Wittenhorst 1

14 oktober 2018

Wittenhorst was bij voorbaat gewaarschuwd om deze belangrijke wedstrijd voortvarend te werk te gaan. Dit wil dus ook zeggen om de strijd op te zoeken. Helaas was dit geenszins het geval.

De wedstrijd begon aan beide zijden als het zomeravondvoetbal betrof. Over en weer kabbelde de wedstrijd voort. Bij Wittenhorst was de eerste poging om het doel op te zoeken pas rond het halfuur. De wedstrijd was er niet naar om een doelpunt te scoren. Dit gold ook voor de thuisclub.

Wat er in het laatste kwartier gebeurde is niet te beschrijven. Het spel bij de oranjemannen zakte nog verder naar een bedenkelijk niveau. EHC mocht ineens alles doen. Geen enkele tegenspeler kon 3x op rij een aanval in de kiem smoren. Fout op fout was kaasje voor de voorwaartsen van EHC. Elk schot dat volgde leverde een doelpunt op. Las Gulpen, Tim Maassen en Thijs Nieuwland waren de gelukkigen.

De ruststand kwam hierdoor op 3-0.

Misschien hoop voor een betere helft. Met twee wissels verscheen Wittenhorst in het veld. Het begon iets hoopvoller met meer vechtlust, beweging en wilskracht bood Wittenhorst meer tegenstand.

Een kwartier voor tijd kreeg Wittenhorst toch een doelpunt. De attente Giel Beurskens was bij een scrimmage de snelste en tikte de bal binnen, 3-1.

Even rook men meer, maar dit zou ook teveel van het goede zijn geweest.

Het juiste fluitsignaal gaf een einde aan deze voor Wittenhorst zeer teleurstellende wedstrijd. Er is maar een manier om dit zo snel mogelijk te vergeten en dat is zondag winnen!

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (46. Bart Spreeuwenberg), Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Verlijsdonk, Joep Beurskens, Hanssen (78. Giel Beurskens), Daniels (46. Derks), Heijnen, van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 boekte zijn eerste zege door een 5-1 overwinning op Reuver 2.
  • Door een nipte zege zijn Wittenhorst 4 en 5 nog altijd ongeslagen.
  • Wittenhorst 6 is aardig op weg om een echte Kelderklasser te worden. Een 7-2 nederlaag in Hegelsom betekende alweer de vierde nederlaag en een doelsaldo van -26.