Historisch Wittenhorst in de Vitrine

4 maart 2013

De regelmatige kantinebezoeker kan het nauwelijks zijn ontgaan: de vitrine bij de ingang van de bestuurskamer. Vol met Wittenhorstspullen. Of met een duurder, maar ook mooier woord: Wittenhorstmemorabilia. Stuk voor stuk met hun eigen verhaal. Van de pet van de legendarische doelman Piet Peeters tot de seizoenkaart van trouwe fan Piet Jacobs. Van het spelerspasje van een jeugdige Dirk Marcellis tot het ingebonden clubblad uit 1950. Van het tegeltje voor de spelers van het kampioensteam uit 1946 tot de gietijzeren plaquette die jarenlang de buitenmuur van clublokaal De Sport sierde. En nog veel meer.

De vitrine is een initiatief van de archiefcommissie waarmee ze wil laten zien dat het Wittenhorstarchief warempel wel méér is dan louter stoffige papieren.

Heeft u ook nog materialen waarvan u denkt dat ze in aanmerking komen voor het archief en of de vitrine? Laat het de archiefcommissie weten door een e-mail te sturen naar archiefcommissie@rksvwittenhorst.nl