Hoe is het met: Coen Aarts

28 mei 2019

Bijna ieder seizoen maakt er wel een jeugdig Wittenhorst-talent de overstap naar een BVO in de regio. Flink wat jaren geleden speelde Coen Aarts enkele jaren in het oranje-zwart, totdat hij de overstap maakte naar VVV-Venlo. In een interview met hem, blikken we terug op zijn Wittenhorst-periode en vertelt hij ook over zijn voetbalcarrière in Duitsland.

In de jeugd van Wittenhorst ben je vertrokken naar VVV-Venlo. Hoe is deze stap tot stand gekomen?

"Dat is een lange tijd geleden. Vanuit ons team bij Wittenhorst heb ik meegedaan aan de Talentendag van VVV-Venlo. Naar aanleiding van deze Talentendag ben ik gevraagd om bij VVV-Venlo stage te komen lopen en na enkele trainingen ben ik gevraagd om in Venlo te komen voetballen."

Hoe verliep jouw ontwikkeling en hoe beviel het je bij VVV-Venlo?

"De jeugdopleiding bij VVV-Venlo is me altijd uitstekend bevallen. Bij VVV-Venlo is altijd veel aandacht geweest voor de persoonlijke ontwikkeling van spelers. Dit heb ik altijd als erg prettig ervaren en zodoende heb ik me gedurende de tien seizoenen die ik bij VVV-Venlo in de jeugdopleiding heb gespeeld, verder kunnen ontwikkelen."

Je speelt nu in Duitsland. Hoe bevalt het daar en met welk niveau in Nederland zou je dit kunnen vergelijken?

"De overstap naar Duitsland is me erg goed bevallen. In de eerste maanden ben ik veel bezig geweest om de taal goed machtig te maken. De sfeer en manier van spelen in Duitsland spreekt me tevens erg aan. Inmiddels heb ik ook een aantal voetbalvrienden waarmee ik regelmatig afspreek, ook buiten het voetbal. Het niveau zou ik vergelijken met de eerste klasse in Nederland."

Hoe heb jij je periode als jeugdspeler bij Wittenhorst ervaren?

"Mijn Wittenhorst-periode is natuurlijk relatief kort geweest, maar ik kan terugkijken op enkele leuke jaren waarbij ik vriendschappen heb opgebouwd die nu nog bestaan. Daarnaast hadden we een leuke en talentvolle groep waarmee we enkele kampioenschappen hebben mogen vieren. Uiteraard is deze periode belangrijk geweest, zowel sportief als sociaal gezien. Sportief, omdat ik hier de basis heb gelegd voor mijn ontwikkeling als voetballer. Sociaal, omdat ik mooie vriendschappen heb opgebouwd."

Volg je de club nog en zo ja, op welke manier(en)?

"Ik volg de club nog zeker. Als ik zelf een weekend vrij heb, probeer ik ook om wedstrijden te kijken. Dit zijn dan met name de wedstrijden van Wittenhorst 1 of 3, omdat in deze teams mijn vrienden en broer spelen."

Zit er ooit nog een terugkeer in bij Wittenhorst of heb je nog andere aspiraties voor de toekomst?

"Voorlopig nog niet omdat ik het nog erg goed naar mijn zin heb in Duitsland, maar ik zie mezelf in de toekomst zeker nog terugkeren bij Wittenhorst."