In Memoriam: Jan Brouwers

10 september 2018

Ons bereikte het droevige nieuws dat ons erelid Jan Brouwers op 82-jarige leeftijd is overleden. Wittenhorst verliest met Jan een onbetwistbaar trouw clubman die zijn sporen voor de vereniging in al die jaren meer dan verdiend heeft.
Hij kreeg niet zomaar de titel “de enige echte klusjesman van de club”. Bijna iedere dag was Jan te vinden op het sportpark waar talloze klusjes op hem stonden te wachten. Hij deed dat met veel plezier.

Na zijn actieve loopbaan als voetballer zocht hij zijn heil als vrijwilliger bij de club in vele variaties. Zo was hij een vaste kracht bij het jeugdgebeuren. Eerst lange tijd als jeugdleider èn jeugdbestuurslid; later was hij een gewaardeerde kracht als trainer bij de F-jes op de woensdagmiddag.

Door al deze werkzaamheden werd Jan door de NKS met de zilveren speld beloond; bij de vereniging werd hij zichtbaar verrast met het erelidmaatschap, iets waar hij trots op was.
Een welkome ontspanning vond Jan op de zondagmiddag waar hij de verrichtingen van het eerste elftal niet kon missen. Hij was zelden afwezig. Toen Jan met zijn gezondheid te kampen kreeg kon hij niet meer aanwezig zijn.

Wittenhorst is Jan veel dank verschuldigd en zullen hem niet vergeten.

Wij wensen zijn familie veel sterkte toe.

Bestuur en leden van RKsv Wittenhorst