Jeugdig Wittenhorst 2 verliest in Someren

14 april 2019

Net als vorige week was het voor trainer Davy Beerens vandaag weer passen en meten om een volwaardige selectie op de been te krijgen. Met slechts negen eigen spelers ter beschikking, werd de selectie aangevuld met enkele jeugdige talenten. Net als vorige week begon JO17-1 speler Bono Wijnhoven in de basis, dit keer vergezeld door zijn teamgenoot Nick Driessen. De middenvelder uit Melderslo speelde negentig minuten en maakte zo zijn debuut bij de senioren voor Wittenhorst. JO19-1 spelers Koen Saris en Ken Alaerds vielen in, wat het totaal vandaag op vier bracht.

Na een afwezigheid van ruim een maand, keerde Lars Blenckers weer terug in de aanval van de Horstenaren. Hij zag een thuisploeg die gretig uit de kleedkamers kwam. De gastheren stonden weliswaar onderaan, maar waren niet van plan om dit nog lang vast te houden. De ploeg van trainer Davy Beerens kon zich niet onderscheiden in de eerste 45 minuten. De oranjehemden konden slechts enkele speldenprikken uitdelen. Met enkele diepteballen van Jeffrey Cuppen probeerde de diepgaande Martijn van Ooijen gevaarlijk te worden, maar de passes bleken net niet scherp genoeg. Nick Driessen wist gevaarlijk te worden met een kopbal uit een vrije trap. Aan de andere kant scoorden de Brabanders de 1-0, nadat een bal van dichtbij werd binnen getikt.

Na rust zagen we eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Ons tweede elftal probeerde het wel, maar het leek alsof het bij veel spelers allemaal nét niet lukte. Diepteballen kwamen net niet aan, de passing was bij tijd en wijlen slordig en het fysiek sterke Someren wist hiermee het Horster spel knap te neutraliseren. Er volgde een fase waarin de ploeg van aanvoerder Nicky Zanders de wedstrijd eigenlijk uit handen gaf. Na een (aangeschoten) handsbal van Dennis van Asten wees de leidsman naar de stip. De strafschop die hierop volgde werd feilloos binnengeschoten: 2-0. Hierna wisten de bezoekers de spanning terug te brengen, nadat aanvaller Blenckers de bal wist binnen te tikken. Ruim vijf minuten voor tijd maakte keeper Tissen een overtreding in het zestien-meter gebied. Naast dat dit hem een gele kaart opleverde, betekende de tweede penalty ook de beslissende 3-1. Vlak voor tijd wist aanvaller Jeffrey Cuppen de wedstrijd nog even spannend te maken, maar een spectaculaire gelijkmaker zat er helaas niet in.

In de competitie valt er voor het tweede elftal, buiten negen punten, niets meer te behalen. Wel maakt de ploeg van trainer Beerens nog kans op de eindzege in het bekertoernooi. Zondag 28 april wacht de halve finale tegen de koploper van de 1e klasse: HVCH. Nick, van harte gefeliciteerd met jouw debuut bij de senioren!

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen, Nicky Zanders, Dennis van Asten, Bono Wijnhoven (60' Koen Saris); Joris Peelen, Joreno van de Ven, Nick Driessen, Jimmie Janssen (38' Ken Alaerds); Lars Blenckers, Jeffrey Cuppen.