Kennismaken met: Anita Wagenaar

9 april 2019

Wat is een vereniging zonder haar vrijwilligers? Ook bij Wittenhorst kunnen we absoluut niet zonder de inspanningen van de vele vrijwilligers!  En daarom stellen we ook graag nieuwe vrijwilligers die aan de slag gaan bij onze vereniging aan je voor! Deze keer staat Anita Wagenaar centraal.

1. Vertel eens kort iets over jezelf :
    "Ik ben Anita Wagenaar. 51 jaar geleden geboren in Rotterdam, maar momenteel al weer al 19 jaar wonend in Limburg. Samen met mijn twee zoons Nick en Sandro Cooiman (de eerste Esporters van VVV-Venlo, red.) woon ik in een mooi appartement in de Zwaluwstraat. Sinds 2002 ben ik parttime aan het werk als receptioniste bij Anco Lifestyle Centre. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf, waarbij ik o.a. druk-/printwerk maak voor bedrijven en particulieren. Je moet dan denken aan logo's, flyers, posters en visitekaartjes. Ook onderhoud ik websites, door teksten te schrijven en artikelen in te voeren en werk ik met  social media. In mijn vrije tijd wandel ik in deze mooie regio, zit ik graag in een van de gezellige kroegjes in Horst, maar is ook bankhangen en muziek luisteren een grote hobby."

2. Hoe ben je terecht gekomen bij Wittenhorst en wat ga je precies doen?
    "Als jarenlange supporter van mijn jongste zoon Sandro was ik vaak op de voetbalvelden van Wittenhorst te vinden. Ook op de voetbalvelden in Hegelsom kent men mij, want daar speelde de oudste zoon Nick. Ooit schreef ik satirische blogs en maakte ik leuke filmpjes van de wedstrijden van Sandro. Nu dat mijn beide zoons hoogstwaarschijnlijk in het najaar weer bij Wittenhorst in een vriendenteam gaan spelen, is het weer tijd voor een nieuwe uitdaging in het verenigingsleven. Juist op het moment dat ik me afvroeg wat ik zou kunnen gaan doen, ging de telefoon en vroeg John van Helden of ik zin had om de commissie commerciële zaken te komen versterken."

3. Wat hoop je te kunnen bereiken/bewerkstelligen samen met de rest van de commissie?
    "Eerlijk gezegd ga ik met een blanco visie deze commissie in, dus echte doelstellingen heb ik nog niet. Wel schuilt in mij een organisatorisch talent, dus hoop ik aan de slag te kunnen gaan met events zoals business- en sponsoravonden. Maar het lijkt me ook leuk om mee te kunnen helpen met toernooien etc. Het uiteindelijke doel is natuurlijk het behoud van het huidige sponsorbestand en ook het verder uitbouwen van het sponsorbestand met het oog op de toekomstige ontwikkelingen binnen Wittenhorst."

4. Wil je nog iets tegen de leden en/of (toekomstige) vrijwilligers van Wittenhorst zeggen?
    "Wat ik zou willen zeggen tegen iedereen is: ontwikkel waar je goed in bent en help een ander ook om beter te worden in wat hij/zij leuk vindt. Of je nu op het veld staat of achter de coulissen werkt, als we allemaal een steentje bijdragen, ziet de wereld er een stukje leuker uit. Mochten jullie mij tegenkomen op het complex, aarzel dan niet, want ik maak altijd tijd voor een social talk met wie dan ook!"

Krijg jij na het lezen van dit stukje ook zin en energie om aan de slag te gaan als vrijwilliger binnen Wittenhorst? Kijk dan eens op onze pagina met vacatures, want er staat vast iets tussen wat past bij jou. Staat er voor jou niets interessants tussen of heb je jouw eigen ideeën om een openstaande vacature in te vullen? Laat het dan weten via een mailtje naar vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl. En dan nemen we z.s.m. contact met je op!