Knappe overwinning voor Wittenhorst JO13-1

8 december 2018

Wittenhorst JO19-1 heeft zichzelf een goede dienst bewezen door op bezoek bij concurrent Unitas '59 met 0-2 te winnen. De koploper in de Vierde Divisie speelde een puike wedstrijd in Eindhoven en won hiermee alweer voor de vijfde keer op een rij. De wonderschone doelpunten kwamen van de voet van Gidi Kleuskens en Stijn Jenniskens. De ploeg van trainer Richard Kleuskens won inmiddels tien van de elf wedstrijden en laat voorlopig naaste belagers Dommelen en Best Vooruit achter zich. De Horstenaren winnen hiermee de officieuze titel van 'winterkampioen'.

Op het eigen Horster kunstgrasveld was Wittenhorst JO17-1 niet opgewassen tegen koploper Unitas '59: 0-5. In de eerste helft kon de ploeg van trainer Kevin van den Berg flink weerstand bieden aan de Eindhovenaren en kreeg het ook bij vlagen kansen om op voorsprong te komen. Het waren echter de bezoekers die na een vrije trap de 0-1 ruststand liet noteren. Na de rust toonden de Brabanders aan een maatje te groot te zijn voor de ploeg van aanvoerder Nick Driessen. Door successen bij de concurrentie zakken de oranjehemden naar de tiende plek in de Vierde Divisie, waarmee de gevarenzone dichterbij komt.

Een helft lang leek het erop alsof Wittenhorst JO17-2 opnieuw het onderspit ging delven tegen streekgenoot Sparta '18 JO17-1. In de eerste helft misten de Horstenaren wat beleving en de Spartanen maakten hier duidelijk gebruik van met als resultaat een 0-2 ruststand in het voordeel van de bezoekers uit Sevenum. In de tweede helft tapte de ploeg van trainer Kevin Koolhof uit een ander vaatje. Met goed voetbal en een positieve dosis energie werd uiteindelijk een 2-2 eindstand behaald. Dit betekende alweer het vijfde gelijkspel in tien competitiewedstrijden. Met acht punten gaan de Horstenaren als nummer negen van de Hoofdklasse de winterstop in.

Een ongelukkige dag voor Wittenhorst JO15-1 in Eindhoven. De ploeg van trainer Ken Peeters verloor op bezoek bij Brabantia met 2-0. Het team was op meerdere plekken gewijzigd, mede door blessures en het doorschuiven van spelers. Dat dit niet ten goede kwam van het spel, was op bepaalde momenten in de wedstrijd duidelijk zichtbaar. Hiermee is een ongeslagen reeks van zes wedstrijden ten einde gekomen. Omdat koploper Unitas '59 wist te winnen, gaan de Horstenaren als verdienstelijke nummer twee van de Derde Divisie de winterstop in.

Soms heb je van die wedstrijden dat er weinig lukt en de vorm er gewoon niet is. Vandaag was dit helaas van toepassing op de mannen van Wittenhorst JO14-1. De ploeg van gelegenheidshoofdtrainer Dirk Scheres was geen schim van zichzelf en verloor dan ook verdient met 3-1 op bezoek bij SV Brandevoort. De Brabanders waren o.a. feller en effectiever in de afronding en verdienden hiermee de drie punten. Deze nederlaag heeft gelukkig geen gevolgen voor de eindklassering: een keurige tweede plek in de Hoofdklasse is het eindresultaat van deze halve competitie.

Een knappe prestatie van de dames en heren van Wittenhorst JO13-1. De ploeg van trainers Roy Broos, Geron Petit en vandaag Willem-Jan van Rens was met 4-0 te sterk voor de bezoekers van Sportclub Irene. De eerste helft was bij vlagen rommelig, waarbij beide ploegen qua veldspel gelijk op gingen. In de tweede helft lieten de Horstenaren zich van hun beste kant zien en werd er maar liefst vier keer gescoord. Gabor van Helvoort scoorde de 1-0, waarna Sam Peters een terechte penalty verzilverde. De 3-0 (Koen Broos) en 4-0 (Daniël Tijssen) strooide nog wat meer zout in de Tegelse wonden. Vandaag werd de derde zege geboekt in de Derde Divisie, met een tiende plek als eindresultaat van deze eerste seizoenshelft.

Wéér net niet. Wittenhorst JO12-1 verloor op bezoek bij SV Venray JO12-1 nipt met 2-1. De ploeg van trainer Peter Rijs kreeg net als de voorgaande wedstrijden kansen op meer, maar opnieuw zaten de Horstenaren nipt aan de verkeerde kant van de score. Deze competitie wordt weliswaar afgesloten als tiende, maar de jonge talenten komen sterker terug na de winterstop!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO15-4 won knap van Venlosche Boys JO15-4: 3-2.
  • Wittenhorst JO13-3 gaf SV Oostrum JO13-2 met 3-1 het nakijken.
  • Wittenhorst JO15-3 bood flink weerstand aan EWC'46 JO15-2 en speelde dan ook verdienstelijk met 1-1 gelijk.