Ongeslagen weekend voor de selectieteams

24 november 2018

Ook na negen speelronden is Wittenhorst JO19-1 koploper van de Vierde Divisie. De ploeg van trainer Richard Kleuskens won op bezoek bij Mierlo Hout met 3-5. Na een snelle achterstand maakte Giel Beurskens snel gelijk en maakte Robbin Clabbers zelfs de 1-2. De spectaculaire eerste helft werd uiteindelijk afgesloten met een 2-4 stand. Na de gelijkmaker scoorde buitenspeler Jarno Philipsen de 2-3 na een assist van Beurskens en maakte spits Niek van der Sterren de 2-4. Alhoewel de thuisploeg het de Horstenaren nog lastige maakte door de aansluitingstreffer te maken, maakte Beurskens aan alle illusies een einde door het doelpuntenfestijn met het vijfde Horster doelpunt af te sluiten. Het betekende alweer de derde overwinning op een rij voor de periodekampioen.

Ook acht doelpunten bij Wittenhorst JO17-1, dat concurrent Best Vooruit op eigen veld met 5-3 versloeg. Na zeven minuten scoorde Lucas van Helvoort met een mooie knal na een afvallende bal. Na de snelle gelijkmaker scoorde aanvoerder Nick Driessen uit een penalty de (onverdiende) 2-1. Dit bleek tevens de ruststand. Na ruim een uur tekende buitenspeler Ted Verbers voor de 3-1, waarna de Brabanders uiteindelijk terugkwamen tot 3-3. Zes minuten voor tijd viel spits Maik Heijer in, welke met een (halve) assist op Jesper Tros en een treffer uiteindelijk de wedstrijd besliste in Horster voordeel. Met zeven punten uit de laatste drie wedstrijden stijgt de ploeg van trainer Kevin van den Berg naar de achtste plaats in de Vierde Divisie.

Ook drie punten vandaag voor Wittenhorst JO15-1. Op bezoek bij rode lantaarn NWC JO15-1 werd met 3-0 gewonnen. De nieuwe nummer twee van de Derde Divisie speelde een uitstekende pot in Asten en kwam nauwelijks in de problemen. De ploeg van trainer Ken Peeters won uiteindelijk door treffers van Omar Katolo, Pim van Schendelen en Willem Versteegen. Omdat concurrent Scharn spectaculair met 5-4 verloor bij Sportclub Irene, stijgen de Horstenaren naar de tweede plek op de ranglijst.

Een probleemloze middag voor Wittenhorst JO14-1 op bezoek bij Sportlcub Irene. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens won in Tegelen simpel met 4-1. De Horstenaren hoefden niet hun allerbeste spel te laten zien om de hekkensluiter over de knie te leggen. Treffers van Kayael van Rengs (2), Tim Faber en Jovanny Awad zorgden voor de tweede zege op een rij in de Hoofdklasse. Volgende week wacht de kraker in Horst tegen de ongeslagen koploper UDI '19. Saillant detail is dat de koploper uit Uden kampioen kan worden op het Horster kunstgrasveld. De ploeg van aanvoerder Siem Jenniskens zal dit niet zomaar laten gebeuren!

De knapste prestatie van dit weekend komt op naam van de dames en heren van Wittenhorst JO13-1. De ploeg van trainers Roy Broos en Geron Petit won op bezoek bij middenmoter RKsv Nuenen met 1-3. De Horstenaren speelden bij vlagen zeer aantrekkelijk voetbal en deden er alles aan om de punten mee terug te nemen naar Horst. Doelpunten van Siemen Weijers, Koen Broos en Sam Peters zorgden er uiteindelijk voor dat de oranjehemden de laatste plaats in de Derde Divisie hebben verlaten. Een hele knappe prestatie!

De bal wilde er maar niet in voor Wittenhorst JO12-1 in de derby tegen Sparta '18. Op het eigen kunstgrasveld speelde de ploeg van trainer Peter Rijs met 0-0 gelijk tegen de streekgenoot. De Horstenaren waren duidelijk beter dan de ploeg uit Sevenum en kregen ook kansen genoeg om het veldoverwicht uit te drukken in doelpunten. Uiteindelijk zat het houtwerk en de 'Serumse' doelman Horster succes in de weg. Lichtpuntje van de wedstrijd is dat de bezoekers op afstand is gehouden op de ranglijst.

Wat verder opviel:

• Team van de Week Wittenhorst JO13-4 was niet opgewassen tegen Wittenhorst JO13-3: 0-11.
  • Wittenhorst JO17-4 deed haar stinkende best tegen koploper VVV '03 JO17-1, maar was duidelijk niet opgewassen tegen de Venlonaren: 1-11.
  • Wittenhorst JO19-4 won op eigen veld spectaculair van streekgenoot Sparta '18: 8-4.