Ontmoeting met: Dennis Stiphout

Leeftijd:  20 jaar

Woonplaats: Horst

Opleiding/school:

PABO Groenewoud in Nijmegen. Ik zit daar nu in het 3de jaar en loop stage in Meterik!

Bij welke clubs en in welke teams heb je gespeeld?

Ik heb mijn hele carrière maar bij een club gespeeld en dat is de club waarvan U nu de website bezoekt. Ik ben daar begonnen in de F8. Ik heb daarna tot aan de C1 de selectieteams doorlopen en wel in deze volgorde: F1-E2-E1-D1-D1-C1-C1. Trainers die ik in die teams gehad heb zijn Joop Theunissen,  Crit Theunissen, Ton Thielen en Joep Vervuurt.  Van hen heb ik veel kunnen leren maar nadat ik in de B2 terecht kwam verdween de motivatie en daarmee ook wel deels de kwaliteit om in de 1ste teams te kunnen blijven spelen. Via de B2 (2 jaar) en A2 (2 jaar) kwam ik verleden jaar in Wittenhorst 4 terecht en dit seizoen speel ik in het 11de. Daarnaast ben ik nu 2 jaar trainer van Wittenhorst E2.

Wat is je favoriete positie in het veld en waarom?

Het liefst ergens op het middenveld, omdat ik denk dat ik daar mijn loopvermogen en spelinzicht (als ik mag zeggen dat dat mijn sterke kwaliteiten zijn) het beste kan benutten.

Van welke Nederlandse club ben je supporter en wie is de beste voetballer/voetbalster van Nederland? Mijn favoriete club in Nederland is VVV-Venlo, zelfs als Niels Fleuren in de basis staat. De beste voetballer in Nederland vind ik denk ik Dusan Tadic van FC Twente. Dat backs als van Rhijn, Willems, Janmaat en Blind het aardig doen tegen 2de rangs aanvallers uit Costa Rica en die kanten is leuk, maar het is erg triest dat deze spelers nu al in aanmerking komen voor het Nederlands elftal.

Van welke buitenlandse club ben je supporter en wie is de beste voetballer/voetbalster in het buitenland? Ik kan wel een club gaan verzinnen, maar ik heb geen favoriete club in het buitenland. Vaak ben ik een middagje of weekendje supporter van de club waar ik de TOTO op in heb gevuld. De beste voetballer in het buitenland vind ik Cristiano Ronaldo.

Welke voetbalcapaciteit zou je willen verbeteren?

Mijn duelkracht kan beter denk ik.

Verliefd op: Niemand.

Heb je een huisdier? Ja, hij heet Kees.

Wat is je favoriete televisieprogramma? Wie is… de Mol?

Maak de volgende zin af: Een Wittenhorst voetballer/voetbalster moet zich geaccepteerd voelen binnen de club en zijn of haar team en vooral veel plezier hebben in de dingen die hij/zij doet.

Maak de volgende zin af: Als ik morgen een wedstrijd heb dan houd ik daar qua tijdsplanning weinig tot geen rekening mee. Wel zorg ik ervoor dat ik niet te veel drink op zaterdagavond.

Heb je naast voetballen nog andere hobby’s? Zo ja welke:  Tennissen, al heb ik hier de laatste tijd minder tijd voor.

Wat is het mooiste voetbalmoment in je eigen carrière tot nu toe? Clichématig de kampioenschappen in de E2, A2 en mijn kampioenschap als trainer in de E2 vorig jaar.

Waarom is Wittenhorst jouw club?

Omdat ik in het dorp woon waar de club speelt en ik er al vanaf de F-jeugd speel.

Er wordt wel eens gezegd: “meisjes kunnen niet voetballen”, vind jij dat ook?

Nee. Al ligt het algemene niveau wel lager dan dat van de mannen.

Wie is je trainer en wat is zijn beste eigenschap?

In het team waar ik speel, Wittenhorst 11, hebben we geen echte trainer. Ik verzorg zelf de trainingen en Emiel Appeldoorn maakt de opstelling voor de wedstrijd op zondag. Zijn beste eigenschap is te laat komen op zondagochtend. Onder zijn leiding hebben we wel al wel veel punten gehaald, dus ik twijfel er niet aan dat Emiel kijk op het spelletje heeft.

Wat vind je eigenlijk van de Wittenhorst site en de Facebook-pagina van de club?

De site zit er goed uit. Het is leuk dat Twitterberichten op de site te zien zijn en dat je kunt zien wie er jarig zijn. De uitslagen zijn vaak ook snel verwerkt, iets waar ik me bij andere verenigingen nog wel eens aan kan irriteren. Dat Wittenhorst ook op Facebook zo actief is valt te prijzen. Wat ik daarbij vooral waardeer is dat op de Facebook-pagina een mooie afwisseling tussen nieuws, prestaties van teams, interviews en nostalgie wordt gevonden. Zo blijft het voor iedereen aantrekkelijk.

Heb je een boodschap voor de supporters van je team?

Voor die van Wittenhorst 11 zou het fijn zijn als ze een keer als 12de man voor alle kwaliteit die ze op zondagochtend krijgen iets van een bijdrage in de pot voor het teamweekendje willen doen. Voor die van Wittenhorst E2 kan ik via deze weg laten blijken dat Eric, Bram, de spelers en ik het erg fijn vinden dat jullie iedere zaterdagochtend aanwezig zijn. Dat er daarna ook ouders in de kantine blijven hangen om even over de wedstrijd of andere zaken te praten is goed voor de sfeer die er binnen het team hangt. Met 2 overwinningen zijn we de competitie goed begonnen en we hopen zo door te gaan!

Wie wil je aanwijzen voor de volgende ontmoeting?  Kevin Niehsen van de D2.