Periodetitel voor Wittenhorst VR1

9 december 2018

Wittenhorst VR1 pakt de eerste periodetitel! Ondanks dat er nog een wedstrijd ingehaald moet worden tegen Baarlo, kan de concurrentie Wittenhorst niet meer voorbij. Vandaag won Wittenhorst overtuigend met 6-1 van FC Cranendonck VR1.

Wittenhorst begint niet scherp aan de wedstrijd. Een fout in de verdediging zorgt ervoor dat de spits van Cranendonck oog in oog komt met keepster Celine Roeffen en weet te scoren: 0-1.
Na een kwartier voetballen heeft Wittenhorst de wedstrijd stevig in handen. Het balbezit is voor de thuisploeg en de bezoekers komen steeds verder onder druk te staan.

In de 24e minuut wordt het balbezit ook beloond met een doelpunt. Vleugelaanvaller Carin Vissers maakt de gelijkmaker.
Nog geen 5 minuten later is het Ymke Wagemans die scoort uit een corner van aanvoerder Kris Wijnhoven: 2-1. Wittenhorst blijft Cranendonck onder druk zetten en weet voor rust nogmaals te scoren. Dit keer is het Wijnhoven die scoort op aangeven van Wagemans.

Na rust blijft Wittenhorst de baas op het veld en beloont de trouwe supporters langs de lijn op mooie combinaties en doelpunten. Britt Brugman kopt de 4-1 tegen de touwen en Vissers tekent voor de 5-1. Cranendonck heeft de wedstrijd opgegeven en is op het veld al begonnen met het plannen van de terugreis. Vlak voor het einde van de wedstrijd gaat Brugman vrij richting het doel. Brugman heeft oog voor haar teamgenoten en speelt de bal af op Vissers. Vissers maakt haar derde doelpunt van de middag en zet daarmee de eindstand op 6-1.

Door deze overwinning kan Wittenhorst niet meer ingehaald worden en sleept de eerste periode in de wacht. Volgende week zondag moet nog de inhaalwedstrijd tegen Baarlo VR1 gespeeld worden, maar de dames uit Horst kunnen al niet meer ingehaald worden.