Spakenburg te sterk voor Wittenhorst

18 augustus 2018

Wittenhorst vertrok vandaag met frisse moed naar Spakenburg om tegen deze tweede divisionist te mogen aantreden in de kwalificatieronde van de TOTO-bekercompetitie. De koppeling aan deze ploeg was voor de Horstenaren een leuke maar zware wedstrijd. SV Spakenburg heeft andere doelstellingen dan de Limburgers. De blauw-witten herbergt een team dat uit bijna het hele land afkomstig is. Het is duidelijk dat het de loef van de "roden" af wil steken. Een unicum dat in deze plaats zo veel professionele ploegen gehuisvest zijn.

In een mooie entourage begon de wedstrijd waarin het direct duidelijk was dat de oranjemannen nog enige schroom van zich af moesten werpen. De thuisclub nam direct het initiatief. Met snel spel trachten ze een doelpunt te forceren. Echter dit gebeurde vooralsnog niet. De achterhoede van Wittenhorst stond steeds paraat.

In de 33e min. moest er een zondagsschot aan te pas komen om Spakenburg op voorsprong te laten komen. De uitstekend spelende Jasper Waalkens, tot voor twee jaar terug nog profvoetballer, waagde vanaf een kleine 30 meter een schot op doel dat tot vreugde van Spakenburg in de linkerbovenhoek tot stilstand kwam, 1-0.

In deze fase kon Wittenhorst de bal maar moeilijk in de ploeg houden, waardoor het ook maar sporadisch in het vijandelijke doelgebied kon komen. Spakenburg maakte hierdoor snel een nieuwe treffer. In de 39e min. was het wederom Jasper Waalkens die met mooie lob doelman Sjors Witt verraste. De ruststand brak met deze stand aan.

Na de pauze was duidelijk zichtbaar dat de ploeg van Ton Kosterman uit een ander vaatje wilde tappen, zoals dat zo mooi heet. Het elftal bood meer tegenstand. Spelbreker was dan weer Jasper Waalkens die zijn derde treffer binnenschoot en daardoor voor Wittenhorst het nog moeilijker maakte. Met enkele wissels probeerde de trainer wat meer fysieke kracht in te brengen. Voordat Wittenhorst zijn beste deel van de wedstrijd ten toon spreidde was het Tom Oostinien die van dichtbij 4-0 in de touwen schoot.

Wittenhorst kon met blijdschap de langdurig geblesseerde Will Spreeuwenberg begroeten, wiens heroptreden in de 66e min. kon beginnen. De ploeg stond beter en de bekende eretreffer kon in de 82 min. middels een penalty door Thom Derks na het neerleggen van Joep Beurskens deze treffer laten aantekenen.

Hierna timmerde Wittenhorst nog enkele malen goed aan de weg. Rechtachter Tom Zanders kon bijna de tweede treffer scoren. Het harde schot werd in het zijnet geschoten.

Het bleef tenslotte bij deze stand na een leerzame wedstrijd. Ondanks dat de ploeg nog maar enkele trainingen en een wedstrijd heeft gespeeld kon men terugkijken op een leuk toetje.

Wittenhorst:

Sjors Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Dirk Scheres, Joost Wijnhoven, Giel Beurskens (66. Will Spreeuwenberg), Michiel Hanssen (60. Joep Beurskens), Rob Zanders (70. Willem Heijnen), Thom Derks, Marco Daniels.