Speler van het veld geplukt: Chris Herraets

15 februari 2019

We zijn begonnen met een nieuwe rubriek: Speler van het veld geplukt. We plukken elke maand een speler van het veld en zetten hem/haar even in het zonnetje. Deze maand hebben we Chris van het veld geplukt.

Naam: Chris Herraets
Leeftijd: 18
Team: JO19-2
Positie: Middenveld
Opleiding: VWO6

Hoelang ben je lid bij Wittenhorst?
Vanaf de D, dus nu 7 jaar.

Wat is het leukste aan sporten?
Ik vind vooral het teamverband leuk. Als team ga je samen door hoogte- en dieptepunten. Wanneer je als team alles voor elkaar geeft en op die manier een wedstrijd wint kan mijn dag niet meer stuk.

Wat is jouw beste eigenschap (in het veld)?
Mijn teamgenoten zeggen altijd dat ik een echte kilometervreter ben. Ik ben een echt box-to-box middenvelder en probeer alle gaatjes dicht te lopen. Aan inzet zal het niet ontbreken.

Hoe ga jij om met het winnen/verliezen van een wedstrijd?
Als we verliezen ben ik altijd teleurgesteld. Dit is vaak niet van lange duur want ik heb altijd zoiets van: ‘ik kan nu wel de hele dag teleurgesteld zijn, maar daarmee verandert er nog niks. Ik moet de volgende wedstrijd gewoon weer alles geven.’ Als we winnen wordt dit meestal gevierd met een biertje in de kantine.

Wat zijn je hobby's naast voetbal?
Leider en lid bij Jong Nederland in Horst. Elke vrijdagavond ben ik daar te vinden om groep te draaien.

Wat zou je nog één keer in je leven gedaan willen hebben?
De Champions League finale bijwonen. De hele sfeer rondom de Champions League is iets speciaals op zich. Dit wil ik graag een keer zelf beleven.

Regen of zon?
Zon. Ik ben echt geen fan van regen. Al moet ik zeggen dat ik een beetje regen voor de wedstrijd wel lekker vind, want dan is het veld lekker snel.

's Morgens of 's middags?
’s Middags. Ik ben echt een avondmens. ‘s Ochtends ben ik niet uit mijn bed te trekken en kom ik er echt pas uit als ik écht niet langer kan blijven liggen.

Kunstgras of natuurlijk gras?
Natuurlijk gras. Zeker als het veld er goed bij ligt hou ik van natuurgras. Daar kun je nog eens een lekkere sliding op maken zonder gelijk je been open te halen. Met hoge temperaturen is het al helemaal geen pretje om op het kunstgras te voetballen.