Speler van het veld geplukt: Jasey Vlot

21 april 2019

We plukken elke maand een speler van het veld en zetten hem/haar even in het zonnetje. Deze maand hebben we Jasey van het veld geplukt.

Naam: Jasey Vlot

Leeftijd: 16

Team: JO19-3

Positie: Rechtsbuiten

Opleiding: VMBO-B

Wat vind je het belangrijkste aan voetbal?

Sociaal contact en dat je echt als een team moet voetballen.

Wat vind je het leukste en wat vind je het minst leuke van voetbal?

Het leukste is toch echt de adrenaline wanneer je in duel bent. Minst leuke is natuurlijk verliezen, daar kan ik echt niet tegen.

Wat is je beste ervaring als voetballer geweest tot nu toe?

Topscoorder (48 doelpunten) en toen ons team kampioen werd. Dat seizoen ging super goed. Ik scoorde vaak, maakte vaak belangrijke passen en de kampioenswedstrijd was een mooie wedstrijd. We wonnen met 3-0, ik scoorde ze alle 3. Had zelfs een hele mooie goal gemaakt.

Welke wedstrijd wil je nog wel eens overdoen?

3 jaar geleden kampioenswedstrijd tegen Venray ik miste de winnende goal in de laatste 5 minuten.

Van welke trainer heb je het meeste geleerd?

Ted Beekman. Hij heeft me heel veel geleerd en geholpen met mijn adhd was moeilijk aanspreekbaar en hij wou weten hoe hij mij het beste kon aanspreken en corigeren dus heeft hij contact opgenomen met mijn school toendertijd en hij samen met mijn leiders nu zijn de enigste leiders waar ik echt een goede band mee had.

Wat is je beste kwaliteit in het veld?

Snelheid en schot. Tot nu toe ben ik sneller geweest dan iedereen waar ik tegenover heb gestaan. Mijn schoten zijn snoeihard, keepers hebben er moeite mee.

Wat zou je nog bij willen leren?

Tactisch spel in de kleine ruimte. Als ik vast sta, vind ik het moeilijk om voorbij een speler te komen, omdat ik technisch gezien niet zo goed ben. Dit wil ik leren zo dat ik ook dribbelend voorbij een man kan komen i.p.v. alleen op snelheid.

Regen of zon?

Beetje regen dat het veld glad is voor lekker schuivende ballen.

S’ morgens of s’ middags?

S’middags want S’morgens moet ik naar JO13-3 als leider.

Kunstgras of natuurlijk gras?

Kunstgras. Je hebt met kunstgras nooit last van slechte velden.