Succesvolle kermiszondag voor seniorenteams

5 mei 2019

Wat een weelde voor Wittenhorst 3. Op Kermiszondag werd de tweede competitiezege op een rij geboekt. Op bezoek bij het tweede elftal van Liessel werd er knap met 0-2 gewonnen door twee treffers van Dirk van Rengs. De spectaculaire zege tegen Neerkandia heeft hiermee een vervolg gekregen. Wellicht dat in de laatste drie weken de laatste plaats alsnog kan worden verlaten. Gefeliciteerd mannen!

Op hun Instagram-pagina zagen we al een stijlvolle penalty voorbij komen. Wittenhorst 4 boekte een simpele 1-6 zege op bezoek bij V.V. Achates. Omdat naaste 'concurrent' Montagnards ook won, werd het titelfeest met een week uitgesteld. Eigenlijk maar goed ook, want volgende week spelen de oranjehemden thuis tegen Vitesse '08. En er is niets mooiers dan kampioen worden op eigen veld. Alvast succes!

Ook een overwinning voor Wittenhorst 5 vandaag, dat op het hoofdveld een knappe 1-0 overwinning boekte op koploper TSC'04. Het betekende alweer de tweede overwinning op een rij voor de Horstenaren, die door het afhaken van andere teams vandaag al hun laatste competitiewedstrijd speelden. Met een voorlopige derde plaats hebben de mannen het dit seizoen harstikke goed gedaan. Proficiat en geniet van jullie extra lange vakantie!

Gezien hun Instagram-post hebben de mannen van Wittenhorst 6 een enerverende ochtend beleefd in America, waar nipt met 3-1 werd verloren. Het glas is bij ons altijd halfvol: de stijgende lijn is al de hele tweede seizoenshelft zichtbaar: in oktober werd er namelijk thuis met 0-10 verloren. Een hele verbetering dus, al is de laatste plaats door deze nederlaag vandaag definitief geworden.

Ze zeggen altijd dat de meest zwaarbevochten zeges de mooiste zijn. Dit geldt vandaag zeker voor Wittenhorst 7, dat de koppositie overnam van vvVos door met 2-1 te winnen van Resia. De nummer voorlaatst bleek een taaie tegenstander en kreeg in de tweede helft enkele kansen om de gelijkmaker te noteren, al had de thuisploeg de wedstrijd ook al eerder in het slot kunnen gooien. Omdat de koploper dus verloor (2-8 tegen GFC'33), staan de oranjehemden weer bovenaan. De komende twee tegenstanders zijn......GFC'33 en vvVOS.

Op het eigen Horster kunstgrasveld bood Wittenhorst 8 vandaag flink weerstaand aan koploper Leunen: 2-3. De wedstrijd, onder leiding van Paul Coppus, was eigenlijk de hele wedstrijd spannend; beide ploegen hielden elkaar goed in evenwicht. De 1-3 bleek uiteindelijk de genadeslag, al mogen de Horstenaren terugkijken op een puike wedstrijd. Aankomende zondag wacht de derby tegen sv Venray, het twaalfde elftal wel te verstaan.

De mannen van Wittenhorst 9 hebben de hoop op een titel levendig gehouden door op bezoek bij Hegelsom met 1-2 te winnen. De Horster ploeg staat weer in punten gelijk met Meterik 3, al hebben de Meulewiekers nog twee wedstrijden tegoed. Met een voorlopige gedeelde eerste plaats, doen de Horstenaren het dit seizoen fantastisch.

'Ut tient' heeft vandaag goede zaken gedaan door vrij eenvoudig met 3-0 te winnen van Venlosche Boys. De ploeg, die zich na de wedstrijd redelijk snel verplaatste naar de kermis, won voor de tweede keer op rij en staat op een keurige vierde plaats. Volgende week gaan de oranjehemden op bezoek in het Rozendorp, waar de vierde plaats zo goed als veilig kan worden gesteld.