Thuiszege Wittenhorst 2 op Boekel Sport

7 oktober 2018

Op een zonnig hoofdveld heeft het tweede elftal zijn tweede competitiezege op rij geboekt. In een enerverende wedstrijd, waarin de scheidsrechter met enkele dubieuze beslissingen een hoofdrol speelde, werd Boekel Sport met 4-2 verslagen.

De thuisploeg maakte een voortvarende start: al na twee minuten wist aanvaller Jeffrey Cuppen een afgemeten voorzet van Kevin de Mulder om te zetten in een vroege voorsprong. Enkele minuten later volgde er een dubieuze situatie. Na een duidelijke overtreding van Boekel Sport besloot de scheidsrechter ‘voordeel’ te geven, waarna de bezoekers na een steekbal naar de goal snelden. Na een overtreding van Dennis van Asten legde de scheidsrechter de bal op de stip en werd doelman Stef Tissen, welke de bal nipt miste, voor het eerst verschalkt.

Na deze gelijkmaker volgde een mindere fase van Horster kant. De ploeg van trainer Davy Beerens leek even van slag en balverlies op het middenveld leidde na twintig minuten de achterstand in. Na een half uur spelen nam de ploeg van aanvoerder Joreno van de Ven het heft weer in handen welke resulteerde in de gelijkmaker. Een voorzet van Martijn van Ooijen werd door een Boekelse verdediger binnengegleden, waarna ‘Mulder’ deze vriendelijk bedankte voor het cadeautje. Enkele minuten later volgde de voorsprong na een knappe goal van Van Ooijen, die een perfecte corner verzilverde tot een 3-2 voorsprong. Dit werd tevens de ruststand.

In de tweede helft werd al snel duidelijk dat de bezoekers niet bij machten waren om een gelijkmaker te produceren. De oranjemannen hadden een duidelijk veldoverwicht, maar vergaten de trekker meermaals over te halen. Na 68 minuten besliste De Mulder de wedstrijd door vanaf links de bal met rechts fraai in de verre hoek te krullen. Wat volgde waren nog enkele kansen om de voorsprong verder uit te breiden, ware het niet dat het houtwerk en de doelman in de weg stonden.

Door deze tweede zege op rij meldt ‘Ut Twed’ zich in de bovenste regionen van de Eerste Klasse. Volgende week wacht de altijd lastige uitwedstrijd bij Rhode/Van Stiphout Bouw 2.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen, Ruud Meijers, Dennis van Asten, Leon Cuppen (60’Erik Beelen); Joreno van de Ven, Luc van Kuijck, Kemson Fofanah (65’Stijn Jenneskens); Jeffrey Cuppen (80’Lars Blenckers), Kevin de Mulder, Jimmie Janssen (72’Ken Alaerds).