Veritas opnieuw te sterk voor Wittenhorst 1

3 februari 2019

Wittenhorst had de taak om het verlies in Neeritter goed te maken. Ook gezien de stand op de ranglijst zou de winst erg goed uitkomen. Veritas begon veel beter aan de wedstrijd en met meer agressie kwam in de 9e min. dan ook op voorsprong. Een ongevaarlijke situatie eigenlijk dat onvoldoende werd geklaard. Niels Geeraths kon op zijn gemak de 0-1 laten aantekenen.

Wittenhorst liep hierdoor weer achter de bekende feiten aan. Het probeerde hier en daar wel een plaagstootje uit te delen. Toch moest in de 25e min. de gelijkmaker genoteerd worden. Uit een snelle aanval werd Rob Zanders voor de doelman gezet. Met een goede actie passeerde hij de doelwachter. Helaas werd de bal wat te had gespeeld waardoor de bal over de achterlijn verdween.

In de slotfase had de thuisclub wel een overwicht, maar een bres kon niet geslagen worden. Ruststand bleef 0-1.

De supporters hoopten na de pauze een feller Wittenhorst te zien. Dat kwam er inderdaad. De vraag kan dan gesteld worden waarom niet vanaf het begin.

Veritas moest nu achteruit. Door deze speelwijze was het voor de Horstenaren maar hopen op een gaatje. In de 50e min. leek Rob Zanders de verdiende gelijkmaker te scoren. De inzet op de zijlijn kon doelman Michael Petit onschadelijk maken. Bij deze actie moest Rob Zanders wegens een blessure het veld verlaten.

Het laatste kwartier probeerde Wittenhorst met man en macht de gelijkmaker te forceren. Maar zoals het zo vaak gaat zijn de uitvallen van de tegenstander levensgevaarlijk. Juist, Bjørn Bastiaans kon als een duveltje uit de doos de 0-2 laten aantekenen, Wittenhorst met een ongelooflijke blik achterlatend. Een tegendoelpunt gescoord door Marco Daniels was tenslotte toch de schrale troost. Er was te weinig tijd om nog een puntje binnen te slepen.

Een gelijkspel was volgens de ingewijden de juiste uitslag geweest. In voetbal geldt dat vaak niet.

Wittenhorst 1:

Witt, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Scheres, Verlijsdonk, Hanssen, Joep Beurskens ( 63.van Rensch), Daniels, Heijnen, Rob Zanders (50. Derks).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 10 zet de goede reeks voort door met 2-0 te winnen van GFC'33 4.
  • Wittenhorst 5 verloor spectaculair met 5-6 van Reuver 3.
  • Wittenhorst 6, onlangs begonnen met een eigen Instagram-pagina, verloor bij SV United 2 met 7-0. Gezien de vorige resultaten mogen we met recht spreken van een stijgende lijn.