Verslag selectieteams zaterdag 16 februari

16 februari 2019

Op het Horster hoofdveld boekte Wittenhorst JO19-1 een ruime 4-1 zege op de bezoekers van Venlosche Boys. De koploper in de Vierde Divisie kwam al vroeg op voorsprong nadat Sangay Tamang een voorzet van Giel Beurskens beheerst afrondde. In de tweede helft liepen de Horstenaren uit naar 4-0 door een zuivere hattrick van spits Niek van der Sterren. Dat de Venlonaren in de slotminuut de eretreffer produceerden, mocht de pret niet drukken. De overwinning van vandaag betekende alweer de zevende op een rij voor de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder. Volgende week spelen de oranjehemden thuis tegen een belangrijke concurrent: Best Vooruit.

Lang leek het erop dat Wittenhorst JO17-1 de punten mee zou nemen uit Bladel. Helaas gaf de ploeg van trainer Kevin van den Berg en gelegenheidsassistent Rob Zanders de zege in de slotminuten uit handen: 1-1. De Horstenaren kwamen in de tweede helft op voorsprong door een knappe treffer van invaller Sem Derix. De oranjehemden loerden op een counter, ware het niet dat de concurrent met een lage schuiver alsnog voor een puntendeling zorgde. Door het late puntverlies wordt de uitwedstrijd van volgende week tegen rode lantaarn Mierlo-Hout nóg belangrijker.

Een zware middag voor Wittenhorst JO17-2. De ploeg van trainer Kevin Koolhof had weinig in te brengen tegen koploper S.V. Brandevoort: 0-6. Nadat Koen Jenniskens er niet in slaagde de thuisploeg op voorsprong te zetten, sloeg de ploeg van trainer Danny Koevermans hard toe door binnen vijf minuten twee keer te scoren. De Horstenaren speelden vervolgens een verloren wedstrijd waarin de sterkste spelers nalieten het team op sleeptouw te nemen. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar subtopper Rhode/Van Stiphout Bouw.

Wittenhorst JO15-1 boekte haar tweede overwinning op een rij in de Derde Divisie door op bezoek bij laagvlieger Sportclub Irene met 2-4 te winnen. Bij de nummer twee scoorde Omar Katolo met een penalty en wist Pim van Schendelen zelfs twee keer te scoren. Een eigen doelpunt bij de thuisploeg besliste uiteindelijk de wedstrijd. De ploeg van trainer Ken Peeters volgt op drie punten van koploper Unitas ’59 en ontvangt volgende week concurrent Scharn.

Na twee wedstrijden in de vernieuwde Hoofdklasse is Wittenhorst JO14-1 nog zonder overwinning. Op bezoek bij promovendus HVCH werd met 2-2 gelijkgespeeld. De oranjehemden lieten niet zien tot waar het toe in staat is. Het begin was niet goed genoeg, waarna de thuisploeg al snel op voorsprong kwam. Na de wissels kwam de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens beter in de wedstrijd en werd de gelijkmaker genoteerd. Nog voor rust kwamen de blauw-witten op voorsprong. Na rust bleef het spel rommelig en werden de Horstenaren tot twee maal toe bestolen: een zuivere penalty en doelpunt werden niet toegekend. Vlak voor tijd viel alsnog de gelijkmaker, waarbij een tweede nederlaag voorkomen kon worden.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben zichzelf een dienst bewezen door op bezoek bij concurent Oirschot Vooruit met 2-5 te winnen. Daar leek het na de eerste helft helemaal niet op: De Horstenaren keken tegen een 2-0 achterstand aan en maakten geen aanspraak op de overwinning. De tweede helft zag er heel anders uit. De bezoekers toonden veel meer strijd en scoorden maar liefst 5 keer. De treffers kwamen op naam van Daniël Tijssen (2), Koen Broos (2) en Kyra. Door deze zege wippen de oranjehemden over de Brabanders heen en staan ze inmiddels op een gedeelde negende plaats. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen nummer drie Weltania/Bekkerveld, waar in november nog verrassend met 2-3 van werd gewonnen.

De ene zaterdag is de andere niet. Daar kwam vandaag ook Wittenhorst JO12-1 achter. Na de eclatante zege op Blerick van vorige week, moest de ploeg van trainer Peter Rijs vandaag duidelijk haar meerdere erkennen in RKsv Nuenen: 5-0. Volgende week krijgen de jonge talenten kans op eerherstel wanneer FC Engelen de verre reis maakt naar Sportpark Ter Horst.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-3 won met maar liefst 7-0 van Reuver JO19-2.
  • Wittenhorst JO13-3 boekt een spectaculaire 3-4 zege bij streekgenoot Sparta '18.
  • Elf doelpunten in de wedstrijd Wittenhorst JO11-3 - Merselo JO11-1: 7-4.