Vijfklapper Luc van Kuijck nekt Mierlo-Hout

17 maart 2019

Op een winderdig, regen -en hagelachtig Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst 2 goede zaken gedaan in de strijd om plaats 3 in de 1e klasse. Op het eigen kunstgrasveld werden de bezoekers, alhoewel dat de uitslag niet doet vermoeden, onnodig in de wedstrijd gehouden: 6-2.

De ploeg van trainer Davy Beerens ging voortvarend van start. Al na vijf minuten rondde buitenspeler Luc van Kuijck een voorzet van Jeffrey 'Jeffo' Cuppen af. De vroege voorsprong was hiermee een feit. Maar net bekomen van de vroege achterstand, zochten de Brabanders het doel van Ward Jacobs, welke met zijn borst een snelle gelijkmaker voorkwam. Enkele minuten later vergrootten de Horstenaren de marge naar twee, nadat Van Kuijck, na een goede voorbereidende actie van Jimmie Janssen, de bal nog alleen maar binnen hoefde te tikken.

Vervolgens ontsprong zich een periode vol met frustratie en verwondering. Vrijwel direct vanaf de aftrap scoorde de blauwhemden vanuit duidelijk buitenspel de aansluitingstreffer, maar de scheidsrechter wilde er niet aan. Vervolgens gaf deze in de rust ook aan niet de juiste beslissing te hebben genomen. Maar net van de schrik bekomen zochten de oranjehemden het vijandige doel. Vanuit de kaats van Jimmie Janssen werd de doorgebroken Ruud Meijers neergehaald. In de vrije trap die daarop volgde schoot Luc van Kuijck beheerst binnen. Een hattrick binnen een kwartier was hiermee een feit.

In de minuten die volgden vergaten de Horstenaren het duel op slot te gooien. Van Kuijck zag een vrije trap nipt overgaan en een één op één met de keeper als corner uiteenspatten, waar Janssen de bal net naast schoof. Voor rust creëerden de Brabanders enkele grote kansen, ware het niet dat de uitstekend keepende Ward Jacobs zeer attent reageerde. De ruststand van 3-1 werd hiermee een feit.

De eerste fase na rust zagen de toeschouwers hetzelfde spelbeeld als vlak voor rust: De Horstenaren konden de trekker niet overhalen en lieten de Brabanders onnodig in de wedstrijd. Tien minuten in de tweede helft was daar dan toch de bevrijdende vierde treffer, nadat Luc, na goed voorbereidend werk van Janssen, zijn vierde van de wedstrijd aantekende. Enkele minuten later deelden de Brabanders een succesvolle speldenprik uit nadat een afstandsschot buiten bereik van Jacobs in de bovenhoek verdween.

Het slotakkoord was gelukkig weer voor de thuisploeg. Niemand minder dan Luc van Kuijck maakte zijn vijfde treffer van vandaag. Na een perfecte dieptebal van invaller Stijn Jenneskens kapte Van Kuijck zijn tegenstander uit en krulde hij de bal rechts via de paal binnen. Vlak voor het fluitsignaal bekroonde middenvelder Ken Alaerds zijn invalbeurt met de 6-2 na een tweede assist van buitenspeler Jenneskens.

Dinsdag bereikten de Horster manschappen al de kwartfinale van de beker. Al met al zullen ze gebroederlijk terugkijken op een succesvolle voetbalweek!

Wittenhorst 2:

Ward Jacobs, Leon Cuppen, Nicky Zanders, Ruud Meijers (Ken Alaerds), Dennis van Asten; Daan Hendriks, Joreno van de Ven, Joris Peelen; Jeffrey Cuppen (Stijn Jenneskens), Jimmie Janssen, Luc van Kuijck.

Wat verder opviel:

• Wie had dat durven dromen? Wittenhorst 6 dat punten pakt? Het is vandaag dan toch écht werkelijkheid geworden. Op het Horster kunstgrasveld werden de bezoekers van Venray 5 met 3-1 verslagen. Het doelsaldo is hiermee ook fors teruggegaan naar slechts -83. Mannen, een dikke proficiat en ga zo door!
  • Wittenhorst 9 moest op het eigen Sportpark Ter Horst de punten helaas laten aan de bezoekers van Sporting ST 3: 0-2. Ondanks deze nederlaag blijven de manschappen voorlopig nog wel even aan kop.