Voorbeschouwing De Valk - Wittenhorst 1

6 mei 2019

Beste sportvrienden,

Op Bevrijdingsdag speelden we het restant uit van het in maart gestaakte duel tegen Venlosche Boys. Na een doelpuntloos vervolg van de eerste helft gingen we door de eerdere tegengoal rusten met een 1-0 achterstand. Luttele seconden na de rust incasseerden we een tegentreffer die we vervolgens niet meer te boven kwamen. Een 3-0 eindstand stond er na 90 minuten spelen op het scorebord.

Na de eerdere uitschakeling in de halve finale van de districtsbeker resten ons nog drie wedstrijden. Met De Valk en Schaesberg als komende tegenstanders kunnen we een belangrijke rol spelen in de nog levende degradatiestrijd. De laatste wedstrijd van het seizoen spelen beide ploegen namelijk nog tegen elkaar. In drie wedstrijden dient De Valk een achterstand van 4 punten goed te maken op de ploeg uit Zuid-Limburg om zodoende rechtstreekse degradatie om te buigen in het spelen van nacompetitie voor lijfsbehoud.

De geel-zwarte formatie uit Valkenswaard treffen we al voor het vierde seizoen op een rij. Na de degradatie uit de hoofklasse in 2014-2015 speelt de ploeg mee in de onderste regionen van de 1e klasse. De 3 eerdere confrontaties in Horst leverden ons 7 punten op. Op ‘Het Valkennest’ verloren we 2x (waaronder vorig seizoen met 3-0) en wonnen we eenmaal.

De trainer van onze opponent kent een seizoen van twee uitersten. Voormalig profvoetballer Ruud van der Rijt (op Wikipedia betiteld met een uiterst verrassende bijnaam) vecht in de 1e klasse D namelijk al het hele seizoen tegen degradatie, terwijl hij als assistent-trainer van BVO TOP Oss een uiterst succesvol seizoen meemaakt. Met een knappe 6e plek op de ranglijst, plaatsten ze zich voor de halve finale van de Play Offs om promotie naar de Eredivisie.

Aan ons de taak om het seizoen op een waardige manier af te sluiten en ervoor te zorgen dat we op een respectabele plek in de subtop eindigen. Een goed resultaat aanstaande zondag en hiermee ook revanche voor de nederlaag van vorig seizoen, zijn een eerste stap in die richting.

Hopelijk tot zondag in Valkenswaard!

Met sportieve groet,

Willem Heijnen

Vertrek spelersbus 12.30 uur t.o. Gemeentehuis.