Voorbeschouwing HVV Helmond 1 - Wittenhorst 1

1 maart 2013

Afhaken of mee blijven doen

Als de weergoden het toelaten spelen we zondag onze tweede competitiewedstrijd na de winterstop tegen HVV Helmond.

Na Sparta’25 direct alweer  een heel belangrijk duel, want HVV staat op dit moment met 12 punten uit 11 wedstrijden op een 11e plaats, hetgeen een nakompetitiepositie betekent.
Voor ons is het dus zaak, de afstand van 13 punten ten opzichte van HVV minimaal te handhaven.
Naar mijn mening staat HVV te laag op de ranglijst.  Persoonlijk vond ik het een fysiek sterk team
met  een prima mentaliteit en instelling en waar we het lastig tegen gehad hebben

De wedstrijd tegen Sparta’25 werd met 2-1 gewonnen, een uitstekende  start na de winterstop. Aanvankelijk leek het net als in de thuiswedstrijd erop  een makkelijke overwinning te worden.
We stonden met 2-0 voor en 3-0 hing in de lucht, maar Sparta kwam terug tot 2-1. Overigens wel een duidelijk buitenspeldoelpunt, en we konden blij zijn, dat Sparta zijn inhaalrace te laat was begonnen en uiteindelijk toch als overwinnaar de 3 punten konden bijtellen.
Het is altijd gissen hoe de ploegen na de winterstop  weer zullen presteren

De weersomstandigheden waren niet altijd optimaal, er moest geïmproviseerd  worden om toch te kunnen trainen en vriendschappelijke wedstrijden te spelen

Het bestuur  en technische commissie heeft er alles aangedaan om ons zo goed mogelijk te laten voorbereiden op de 2e competitiehelft.
De kunstgrasvelden werden sneeuwvrij gemaakt en enkele trainingen konden in de zaal worden afgewerkt.
Oefenwedstrijden werden met wisselend succes gespeeld.

Het is nu aan ons om de goede resultaten uit de eerste competitiehelft voort te zetten.
De eerste stap op de goede weg is gezet tegen Sparta’25, kijken of we zondag tegen HVV de mooie tweede  positie op de ranglijst kunnen  vast houden en de race met Bekkerveld kunnen aangaan

De vraag zal zijn: Blijf je lange tijd meedoen om de bovenste plaatsen of haak je al snel af.

Zondag zullen we het zien.

Trainer J. Lauers