Voorbeschouwing selectieams zaterdag 16 februari

13 februari 2019

Met zes zeges op een rij is Wittenhorst JO19-1 bezig aan een uitstekende reeks in de Vierde Divisie. De ploeg van trainer Richard Kleuskens won tot dusver maar liefst elf van de twaalf duels en ligt op koers om ook de tweede periodetitel te pakken. Een nieuwe stap in deze richting moet worden gezet in de miniderby tegen Venlosche Boys. De laatste zeges van de bezoekers dateert alweer van november en men zag reeds drie wedstrijden gestaakt worden. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat de Venlonaren zich in de gevarenzone bevinden. De Horstenaren wonnen de vorige onderlinge ontmoeting in september met 0-3. De wedstrijd begint om 14.30 uur op Sportpark Ter Horst.

Er breken belangrijke weken aan voor de mannen van Wittenhorst JO17-1. Tegen de komende vier tegenstanders behaalde de ploeg van trainer Kevin van den Berg voor de winsterstop maar liefst tien punten. Wanneer dit kunststukje minstens wordt herhaald, komt handhaving in de Vierde Divisie een stap dichterbij. Een eerste stap in deze richting moet zaterdag worden gezet in Bladel, waar de plaatselijke JO17-1 de oranjehemden zal ontvangen. Beide ploegen ontlopen elkaar nauwelijks: de thuisploeg behaalde één punt meer, waar de bezoekers er een iets beter doelsaldo op nahouden. De vorige confrontatie op het hoofdveld van Sportpark Ter Horst werd een prooi voor de ploeg van aanvoerder Nick Driessen (5-1).

Na de nipte uitnederlaag bij Someren, staat er een mooie uitdaging op het programma voor Wittenhorst JO17-2. De ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangt op het eigen kunstgrasveld de huidige koploper S.V. Brandevoort. De Brabanders wonnen maar liefst tien van de twaalf duels en zijn ongeslagen sinds medio november. De vorige confrontatie in Helmond werd nipt gewonnen door de koploper (3-2). Voor degene die aankomende zaterdag een oud-profvoetballer de hand willen schudden: Danny Koevermans, oud-aanvaller van o.a. PSV en het Nederlands Elftal, is trainer van de bezoekers.

Voor Wittenhorst JO15-1 staat aanstaande zaterdag een korte rit op het programma naar Tegelen. Aldaar zal Sportclub Irene de ploeg van trainer Ken Peeters ontvangen. De thuisploeg had wellicht wat meer voorgesteld van dit seizoen, daar een elfde en voorlaatste plek voorlopig het resultaat is. De Horstenaren draaien daarentegen een prima seizoen in de Derde Divisie en volgen koploper Unitas ’59 op drie punten. De vorige confrontatie in Horst eindigde in maar liefst 7-4. Een doelpuntrijke wedstrijd ligt hiermee voor de hand.

Na de nipte thuisnederlaag tegen SV TOP, wacht Wittenhorst JO14-1 een uitwedstrijd naar Heesch, waar nieuwkomer HVCH de tweede tegenstander zal worden van de vernieuwde Hoofdklasse. De thuisploeg werd voor de winsterstop tweede in de Eerste Klasse en promoveerde hierdoor samen met Mierlo-Hout naar deze halve competitie. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens werd daarentegen tweede in de vorige Hoofdklasse en zit daarnaast ook nog in de beker. Een eerste zege van deze voorjaarscompetitie zal de Horstenaren verder opgang helpen.

Na de terechte thuisnederlaag tegen FC Eindhoven, wacht de dames en heren van Wittenhorst JO13-1 de uitwedstrijd naar Oirschot Vooruit, dat slechts twee punten meer heeft dan de ploeg van trainers Roy Broos en Geron Petit. Met tien punten uit twaalf duels bevinden de oranjehemden zich in de gevarenzone van de Derde Divisie. Een uitzege op deze directe concurrent zou dus erg goed uitkomen om de weg naar boven in te zetten. In september werd er op eigen veld met 0-3 verloren. Taak voor deze talentvolle ploeg om te laten zien dat dit recht kan worden gezet!

Na de ruime thuiszege op SV Blerick (3-0), wacht de voetballers van Wittenhorst JO12-1 een uitwedstrijd naar RKsv Nuenen, de koploper van de vernieuwde 10e Klasse voor voormalige 9x9 teams. Beide teams speelden ook voor de winterstop tegen elkaar: In Horst werd er toen doelpuntloos gelijkgespeeld. Het zal een goede wedstrijd zijn om de ontwikkeling van de afgelopen maanden voort te zetten.