Voorbeschouwing selectieteams

1 mei 2019

Wittenhorst JO19-1: op matchpoint voor de titel?
Het vlaggenschip van de jeugdopleiding heeft het kampioenschap en promotie naar de Derde Divisie volledig in eigen hand. Met nog vier wedstrijden voor de boeg, is de voorsprong op naaste concurrent Dommelen zes punten. Om op matchpoint te komen, dient er aankomende zaterdag eerst gewonnen te worden op bezoek bij MMC uit Weert. De thuisploeg vecht tegen degradatie en staat op de penibele tiende plaats, maar net voor mede-degradatiekandidaten Heeze en Venlosche Boys. De Weertenaren bewezen zichzelf onlangs een goede dienst door op bezoek bij 'De Boys' met 1-5 te winnen er hiermee de laatste plaats te verlaten. Ze zullen echter niet met plezier terugdenken aan de eerdere wedstrijd in oktober op sportpark Ter Horst: de ploeg van trainer Richard Kleuskens verpulverde de bezoekers destijds met 15-1. Enfin, drie punten zijn voldoende om het zaterdag 11 mei tegen Dommelen af te kunnen maken.

Wittenhorst JO17-1: driepunter nodig om afstand te nemen
Men zegt altijd dat de eerstvolgende wedstrijd de belangrijkste is en in feite is dat ook zo. Maar dit keer geldt dit absoluut voor Wittenhorst JO17-1. De ploeg van trainer Kevin van den Berg speelt a.s. zaterdag om 15:00 uur thuis tegen de nummer voorlaatst: Wodan. Waar de oranjehemden het na de winterstop naar behoren doen (elf punten uit zeven wedstrijden), wisten de bezoekers uit Woensel slechts twee keer te winnen. Mede hierdoor is het verschil op de ranglijst acht punten in het voordeel van de Horstenaren. De thuisploeg zal echter op haar hoede zijn: de vorige confrontatie werd in Brabant onnodig met 4-1 verloren. De oranjehemden zullen zich graag willen revancheren om hiermee een flinke stap te zetten richting directe handhaving in de Vierde Divisie.

Wittenhorst JO17-2: zonder druk de laatste vier wedstrijden tegemoet
Sinds een aantal weken weten de staf en spelers dat ze veilig zijn en dat deze leeftijdscategorie ook volgend jaar in de Hoofdklasse actief zal zijn. Hopelijk was het geen voorbode, maar toen na vier zeges op een rij de handhaving verzekerd was, werd er direct verloren. Kans op eerherstel dus in een thuiswedstrijd tegen Sparta '25 uit Beek en Donk. De verschillen tussen beide ploegen zijn klein: de Brabanders hebben slechts vier punten meer en wonnen de vorige confrontatie nipt met 2-1. Bij een Horster zege zou het nog mogelijk zijn om het de bezoekers moeilijk te maken in de strijd om plek zeven op de ranglijst. Let op: de wedstrijd begint a.s donderdag om 20.00 uur op sportpark Ter Horst.

Wittenhorst JO15-1: lastige uitwedstrijd tegen de nummer drie
Het zijn mooie cijfers: zeven wedstrijden ongeslagen, slechts vijf tegendoelpunten na de winterstop en vier punten voor op de naaste concurrent. Een kampioenschap in de Derde Divisie en daarmee promotie naar de Tweede Divisie ligt voor het grijpen. Aankomende zaterdag wacht echter een lastige kluif, wanneer de reis wordt gemaakt naar Best, waar de nummer drie de ploeg van trainer Ken Peeters ontvangt. De Brabanders wonnen hun laatste vijf wedstrijden en scoorden het meest van alle ploegen (53 keer). Om maar van een regelrechte kraker te spreken. De Horstenaren wonnen de vorige confrontatie in Horst met 2-1 en zullen ook dit keer gebrand zijn om drie punten te pakken. Het wordt hoe dan ook een interessante ontmoeting.

Wittenhorst JO14-1: voortborduren op goede reeks
Na een wat haperende start, zijn de mannen van onze JO14-1 aan een prima reeks bezig in de voorjaarscompetitie van de Hoofdklasse. Drie van de laatste vier wedstrijden werden gewonnen, terwijl er tegen de koploper meer in had gezeten. Deze goede reeks moet worden voortgezet in een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Gemert, dat na zeven wedstrijden nog geen enkel punt wist te verzamelen. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens staat momenteel zesde en kan met een goede eindsprint wellicht nog een met een top-vijf klassering het seizoen beëindigen. De wedstrijd begint om 11.30 uur op sportpark Ter Horst.

Wittenhorst JO13-1: de tijd van mogen is voorbij
De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 spelen a.s. zaterdag op het eigen sportpark Ter Horst om 10.00 uur tegen directe concurrent sv Brandevoort. Waar de oranjehemden momenteel elfde staan, bivakkeren de Brabanders met twee punten meer één plek hoger. De huidige elfde plek betekent aan het eind van de rit degradatie naar de Hoofdklasse, terwijl een tiende plek recht geeft op nacompetitie. Met het gegeven dat nummer negen Oirschot Vooruit tegen de nummer laatst speelt, moet deze thuiswedstrijd gewonnen worden om de hoop op (directe) handhaving levendig te houden. De thuisploeg zal absoluut hun stinkende best gaan doen om te winnen en daarmee te stijgen op de ranglijst. Heel veel succes!

Wittenhorst JO12-1: mooie uitdaging in Cuijk
De voorjaarscompetitie is nu al een verbetering ten opzichte van het najaar. Waar de ploeg van trainer Peter Rijs in 2018 geen enkele competitiewedstrijd wist te winnen, is de eerste zege van 2019 al een tijdje binnen. Je zou dus kunnen zeggen dat de druk van de ketel is. Met dit gegeven stappen de jongens de auto in voor de uitwedstrijd in Cuijk, waar de plaatselijke JVC de Horstenaren ontvangt. De thuisploeg staat knap tweede en is nog ongeslagen in dit kalenderjaar. In vijf wedstrijden incasseerden de Brabanders bovendien slechts één treffer. Al met al dus een pittige uitdaging voor de bezoekers, die hierna tegen de twee hekkensluiters spelen. Maar jullie weten het: de bal is rond, elf tegen elf etc. etc. etc.

Uitgelicht:

• Wittenhorst JO19-3, JO17-3, JO15-2 en JO13-3 zijn momenteel verwikkeld in een heuse titelstrijd. Zo speelt de JO17-3 om 15.20 uur de thuiswedstrijd tegen Melderslo JO17-1, dat slechts twee punten minder heeft. Succes met deze laatste, spannende weken. We houden jullie in de gaten!