Voorbeschouwing selectieteams

22 mei 2019

Tijdens de slotdag voor de jeugd zullen er maar liefst twee wedstrijden worden afgewerkt op het hoofdveld van RKsv Wittenhorst. Ten eerste speelt Wittenhorst JO15-1 om 13.15 uur de kampioenswedstrijd tegen Weltania/Bekkerveld, om 15.00 uur is het de beurt aan de JO19-1, dat haar seizoen afsluit tegen periodekampioen Scharn.

Wittenhorst JO15-1: kroon op een geweldig seizoen?
Hoe spannend wil je het hebben? De mannen van Wittenhorst JO15-1 verdedigen in de laatste wedstrijd een voorsprong van één punt ten opzichte van Unitas '59. De ploeg van trainer Ken Peeters is bezig aan een uitstekend seizoen en kan aankomende zaterdag de spreekwoordelijke kroon zetten op het gedane werk. In een thuiswedstrijd tegen Weltania/Bekkerveld JO15-1 kan de titel in de Derde Divisie worden gepakt en wordt promotie naar de Tweede Divisie werkelijkheid. Het Limburgse onderonsje speelt zich af op het hoofdveld en start om 13.15 uur. Support de oranjehemden in grote getale naar de titel!

Wittenhorst JO19-1: alleen prestige staat op het spel
Zowel de aanstaande promovendus als de bezoekers van Scharn uit Maastricht spelen nergens meer om. De Horstenaren kroonden zich onlangs tot kampioen van de Vierde Divisie, waar de Zuid-Limburgers zich afgelopen zaterdag bekroonden tot periodekampioen. Hen wacht dus het toetje van de nacompetitie om de Horstenaren volgend seizoen te vergezellen in de Derde Divisie. Er staat dus louter prestige op het spel: de thuisploeg wil tijdens de slotdag voor de jeugd het goede voorbeeld geven aan de jonge toeschouwers, terwijl de bezoekers met een goed gevoel de nacompetitie in willen gaan. Het wordt hoe dan ook een interessante ontmoeting op het Horster hoofdveld.

Wittenhorst JO17-1: volle bak om lijfsbehoud te verzekeren
Je kunt er allerlei theorieën op losgooien: "Als we niet verliezen zijn we veilig" en "Als een concurrent verliest ook". Je ziet het al, ze beginnen allemaal met "Als". De taak voor de ploeg van Kevin van den Berg is duidelijk: zaterdag winnen bij nummer tien Dommelen en lijfsbehoud in de Vierde Divisie is een feit. De nummer zeven, die de naaste concurrenten louter op doelsaldo voorblijft, zou in principe aan een gelijkspel genoeg hebben. Een bekende uitspraak luidt echter: "Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander". Enfin, we gaan ervan uit dat wijlen Johan Cruijff zijn oranje hart nog eenmaal aanwakkert om de ploeg van Kevin van den Berg te ondersteunen in de strijd om directe handhaving. Zet 'm op!

Wittenhorst JO17-2: opnieuw te sterk voor topper?
Wie de titel leest, zou denken dat de ploeg van Kevin Koolhof aantreedt tegen Gordon of Jeroen van den Boom. Niets is minder waar, want met 'topper' bedoelen we in dit geval de nummer drie van de Hoofdklasse: Berghem Sport. De Brabanders hebben zelfs nog een kans om nummer twee Someren voorbij te gaan, maar de oranjehemden zullen er alles aan doen om dit te voorkomen. En waarom niet? Eerder dit seizoen werd de toenmalige koploper met 5-3 verslagen. Dat het verschil op de ranglijst inmiddels zestien punten is, wil niet altijd wat zeggen.

Wittenhorst JO14-1: wisselvallige competitie winnend afronden
De Hoofdklasser wil het seizoen graag positief afsluiten en dat kan door op bezoek bij Brabantia een resultaat te boeken. De huidige plek in de competitie (9e) geeft de kwaliteiten van deze groep niet weer, mede door het regelmatig doorschuiven van spelers naar de JO15-1. Natuurlijk een mooie ontwikkeling, maar 'ieder voordeel heb z'n nadeel'. In dit geval dus dat de resultaten wellicht wat tegenvallen na de winterstop. Tóch kunnen de oranjehemden nog een aantal plekken stijgen door op bezoek in Eindhoven te winnen van de huidige nummer vier, die op zijn beurt nog zal proberen het seizoen af te sluiten in de top-drie.

Wittenhorst JO13-1: een must win op bezoek bij de hekkensluiter
De taak is duidelijk, maar natuurlijk niet eenvoudig. De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben (voorlopige) handhaving in de Derde Divisie niet zelf in de hand. Allereerst moet er gewonnen worden op bezoek bij hekkensluiter Laar, terwijl concurrent Oirschot Vooruit moet verliezen van Weltania/Bekkerveld. Mochten de oranjehemden na zaterdag alsnog als tiende de Derde Divisie afsluiten, dan wordt er een knock-out gespeeld tegen andere ploegen die als 10e eindigden in een Derde Divisie. Bij puntverlies degradeert deze categorie naar de Hoofdklasse. Succces!

Uitgelicht:

• Wittenhorst JO17-3, koploper in de 3e klasse, gaat op bezoek bij Venlosche Boys JO17-4. Bij een overwinning wordt de titel hoe dan ook gevierd. Het zou mooi zijn om SVOC op doelsaldo voor te blijven, maar twee kampioenen voor de prijs van één, is natuurlijk ook prima.