Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 1 december

28 november 2018

Met acht overwinningen uit negen competitiewedstrijden is Wittenhorst JO19-1 de trotse koploper van de Vierde Divisie. Aankomende zaterdag ontvangen de Horstenaren nummer vijf RKVVO uit Veldhoven, dat de laatste twee wedstrijden won en hierin maar liefst negen doelpunten wist te maken. Met een doelsaldo van 24 voor en 24 tegen zijn wedstrijden van de Brabanders sowieso nooit saai om te bezoeken. De ploeg van trainer Richard Kleuskens won de laatste drie wedstrijden op een rij en scoort gemiddeld ruim vier keer per wedstrijd.  Wanneer de punten a.s. zaterdag in Horst worden gehouden, komt de officieuze titel van 'winterkampioen' een stukje dichterbij. De wedstrijd begint om 14.15 uur.

Een absolute kraker voor Wittenhorst JO17-1, dat aankomende zaterdag de korte reis maakt naar Venray. De ploeg van trainer Kevin van den Berg doet het de laatste weken goed met zeven punten uit drie wedstrijden en staat inmiddels achtste in de Vierde Divisie. De thuisploeg staat knap derde en kreeg in negen competitiewedstrijden slechts negen tegendoelpunten. Beide ploegen kennen elkaar maar al te goed: eerder dit seizoen verloren de Horstenaren onnodig in de bekerpoule (5-2). Aankomende zaterdag volgt dus een mooie kans op revanche.

De mannen van Wittenhorst JO17-2 gaan de reis maken naar Vierlingsbeek, waar Volharding/Sambeek JO17-1 de ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangt. Ondanks dat de Horstenaren buiten de degradatiezone bivakkeren, wist men slechts eenmaal te winnen in acht wedstrijden en werd er de laatste vier duels niet gewonnen. De vier gelijke spelen bewijzen daarentegen ook dat de oranjehemden niet eenvoudig te verslaan zijn. De thuisploeg staat keurig vijfde in de Hoofdklasse en is in vorm: van de laatste zes wedstrijden werden er vijf gewonnen en één gelijkgespeeld. Eerder dit seizoen won onze JO17-1 in de beker met 2-6 op Sportpark Soetendaal. Goed voorbeeld doet volgen....

De topper van dit weekend komt op naam van Wittenhorst JO15-1, dat op eigen veld de koploper Unitas '59 ontvangt. Het verschil tussen beide ploegen is drie punten, dus bij een thuisoverwinning kent de Derde Divisie na dit weekend twee koplopers. De ploeg van trainer Ken Peeters is in topvorm met dertien punten uit de laatste vijf wedstrijden. De Eindhovenaren liepen afgelopen zaterdag onverwachts tegen hun eerste nederlaag op door op eigen veld met 0-2 te verliezen van Venlosche Boys. Het seizoen is nog lang, maar een overwinning zou de titelaspiraties van de oranjehemden kracht bijzetten. Beide ploegen trappen af om 13.15 uur. Zet 'm op mannen!

Een andere topper komt op naam van Wittenhorst JO14-1, dat op eigen veld de kersverse kampioen UDI '19/CSU zal ontvangen. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens won de laatste twee wedstrijden op rij in de Hoofdklasse en deelt de tweede plek met UNA. Doordat die laatste ploeg afgelopen weekend niet wist te winnen, kan de voetballers uit Uden de titel niet meer ontglippen. Des te meer zullen de Horstenaren gebrand zijn om te laten zien wat het kan. Het verslaan van de kampioen zou de eerste seizoenshelft nog wat extra glans geven. De wedstrijd begint om 11.30 uur.

Na de knappe overwinning in Nuenen staat er voor Wittenhorst JO13-1 opnieuw een uitwedstrijd op de rol. Ditmaal maken de dames en heren de reis naar Asten, waar nummer vier NWC de ploeg van trainers Roy Broos en Geron Petit ontvangt. De overwinning van afgelopen week betekende de tweede in de Derde Divisie en een voorlopig negende plaats in deze competitie. De stijgende lijn qua veldspel wordt hiermee steeds meer beloond. In Brabant volgt een kans om aansluiting te vinden met de middenmoot.

Na het doelpuntloze gelijkspel tegen buurtvereniging Sparta '18, wacht er opnieuw een thuisduel voor Wittenhorst JO12-1. De ploeg van trainer Peter Rijs ontvangt op het kunstgrasveld de leeftijdsgenoten van Unitas '59 uit Eindhoven. De bezoekers behaalden maar liefst achttien punten uit acht wedstrijden en staan daarmee keurig derde in deze competitie voor voormalige 9x9 teams. In de laatste drie gewonnen wedstrijden kregen de Brabanders geen enkel tegendoelpunt. In de laatste drie wedstrijden die de Horstenaren verloren, ging dit slechts met twee doelpunten verschil. Beide ploegen zijn dus gewaarschuwd.