Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 15 september 2018

12 september 2018

Wittenhorst JO19-1 gaat de bekerpoule afsluiten met een thuiswedstrijd tegen Eersteklasser ST SV United/BVV ’27 JO19-1. De combinatie uit Wanssum en Blitterswijck staat puntloos onderaan in de poule en probeert in Horst het vege lijf te redden. De ploeg van trainer Richard Kleuskens is normaliter uitgeschakeld voor ‘overwintering’ en gaat proberen voort te borduren op de 6-1 thuiszege op Sparta ‘18/Kronenberg. Volgende week zaterdag opent het vlaggenschip van de jeugdopleiding de competitie tegen Laar. Naast het nodige wedstrijdritme zou een ruime overwinning mooi zijn om toe te werken naar deze wedstrijd. A.s. zaterdag zal er om 14.30 uur worden afgetrapt op het hoofdveld.

Het verschil is één doelpunt. Ze zijn competitiegenoten. Het is een derby. Voldoende elementen om aan te nemen dat Venray JO17-1 – Wittenhorst JO17-1 aankomende zaterdag een waar spektakel gaat worden. De ploeg van trainer Kevin van den Berg won net als Venray van Volharding/Sambeek én Montagnards en dit deed iets beter (doelsaldo van +11 om +10). Feitelijk gezien zou een gelijkspel in Venray dus voldoende zijn om de volgende ronde te bereiken. Het wordt hoe dan ook een spannende wedstrijd. De clash begint om 15.00 uur. Succes!

De kans om door te gaan naar de volgende ronde is vrijwel nihil. Voor Wittenhorst JO17-2 ligt de laatste strohalm in Boxmeer. Aldaar zal aankomende zaterdag worden aangetreden tegen Olympia ’18 JO17-1. De Brabanders hebben net als de Horstenaren drie punten. De ploeg van trainer Kevin Koolhof deed het nodige vertrouwen op door concurrent Venray ruim te verslaan. Met de competitiestart in het achterhoofd, zou een tweede zege op rij goed zijn voor het vertrouwen.

Een mooie derby om de bekerpoule af te sluiten. De mannen van Wittenhorst JO15-1 zullen a.s. zaterdag op het kunstgrasveld de streekgenoten van Sparta ‘18/Kronenberg ontvangen. Beide ploegen hebben drie punten en hebben een achterstand van drie punten op Venlosche Boys. Normaliter zullen de Venlonaren winnen van hekkensluiter Blerick, waardoor de streekgenoten zullen ‘vechten’ om de tweede plek in de eindstand. De ploeg van Ken Peeters begint volgende week aan de Derde Divisie, dus een positieve afsluiter zal goed van pas komen.

Een andere kanshebber om als poulewinnaar door te gaan naar de volgende ronde is Wittenhorst JO14-1. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens is koploper met ‘zes uit twee’ en treedt aan tegen Sportclub Irene. De leeftijdsgenoten uit Tegelen verloren van Brandevoort en hebben hierdoor drie punten achterstand op de Horstenaren. Een gelijkspel op bezoek in Tegelen zou dus al voldoende zijn voor plaatsing voor de volgende ronde. Zet ‘m op!

Na de ruime en knappe zege in Velden op de leeftijdsgenoten van IVO, sluit Wittenhorst JO13-1 de bekercampagne af met een thuiswedstrijd tegen GFC ’33 uit Grubbenvorst. De bezoekers wonnen nóg ruimer van IVO (9-3) en gaan hierdoor met één gespeelde wedstrijd aan kop in de poule. Willen de dames en heren van de O13 nog enige kans maken op overleving van de poulefase, is een overwinning op de streekgenoot een must. De thuiswedstrijd staat gepland voor 11.15 uur.

Wittenhorst JO12-1 sluit de voorbereiding op de competitie af met een uitwedstrijd bij SV Blerick JO12-1. De tevens competitiegenoot heeft eveneens drie punten en boekte de dezelfde resultaten als de Horstenaren: ze wonnen van Estria en verloren van UDI. De competitiegenoten gaan dus in Blerick bepalen wie er tweede wordt in de poule en het mentale voordeel zal hebben bij de eerstvolgende confrontatie in de competitie. Succes!