Voorbeschouwing selectieteams

13 maart 2019

Na al het carnavalgeweld en een oefenwedstrijd om weer in het ritme te komen, kunnen we de competitie weer aanvangen. Voor Wittenhorst JO19-1 staat er een ontmoeting op het programma met de hekkensluiter: RKsv Heeze. In november won de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil met 4-0 van de rode lantaarn. Waar de thuisploeg pas één wedstrijd wist te winnen, konden de Horstenaren inmiddels maar liefst acht keer op een rij winnen. Een op het oog eenvoudige opgave, maar niet als je kijkt naar de recente resultaten van de ploeg ut Heeze: De laatste drie wedstrijden werden met slechts één doelpunt verschil verloren.

Een belangrijke wedstrijd zaterdag voor Wittenhorst JO17-1. De ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe ontvangt op het eigen kunstgrasveld concurrent SHH. Beide ploegen zorgden eerder dit seizoen in Herten voor een waar spektakelstuk door met maar liefst 5-5 gelijk te spelen. Inmiddels staan de bezoekers twee punten voor op de Horstenaren en is het verschil op de ranglijst dan ook miniem (zevende om negende). Beide ploegen hebben de punten hard nodig, daar nummer tien Bladella met dertien punten op een nacompetitieplek staat. Een driepunter zorgt dan ook voor een beetje ademruimte. De oranjehemden zijn in een goede vorm: inclusief oefenwedstrijden is de ploeg van aanvoerder Nick Driessen inmiddels vijf wedstrijden op een rij ongeslagen.

Ook voor Wittenhorst JO17-2 staat er een belangrijke wedstrijd op het programma. Op het eigen veld ontvangen de Horstenaren de bezoekers van Stiphout Vooruit uit Helmond. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk staat op een negende plaats en heeft zes punten meer dan de bezoekers, die met een tiende plek voorlopig op een nacompetitieplek staan. De rekensom is dan ook vrij simpel: Wanneer de oranjehemden de punten in Horst houden, wordt het verschil op de ranglijst maar liefst negen punten. Lijfsbehoud in de Hoofdklasse is dan zeer dichtbij voor deze leeftijdsgroep. Vóór de carnaval werd er een knappe zege geboekt op Rhode. Met het zelfvertrouwen zit het dus wel goed.

Met drie opeenvolgende overwinningem is Wittenhorst JO15-1 bezig aan een goede reeks in de Derde Divisie. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers gaat zaterdag op bezoek bij nummer tien SV Budel, dat de punten hard nodig heeft om zich van lijfsbehoud te verzekeren. De Horstenaren strijden daarentegen om de titel en volgen koploper Unitas ’59 op drie punten. Beide ploegen troffen elkaar in november ook al. Op Sportpark Ter Horst wist de nummer twee destijds met 4-1 te winnen.

Wittenhorst JO14-1 maakt zaterdag de reis naar Nuenen, waar de plaatselijke RKsv de ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst ontvangt. In de nieuwe competitie wil het nog niet echt vlotten voor de Horstenaren; de eerste drie wedstrijden kon er nog niet gewonnen worden. De oranjehemden, waar aanvoerder Siem Jenniskens is doorgestroomd naar de JO15-1, zullen er daarom op gebrand zijn om de eerste overwinning van dit kalenderjaar in Brabant te boeken. Beide ploegen troffen elkaar voor de winterstop ook: In september werd op Sportpark Ter Horst comfortabel met 3-0 gewonnen.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 zijn harstikke goed bezig: In de laatste twee competitiewedstrijden werden er vier punten gepakt. Aankomende zaterdag wordt echter geen makkelijke opgave: In Maastricht wacht de ongeslagen koploper Scharn. De Zuid-Limburgers wonnen dertien van de veertien wedstrijden en scoorden hierin maar liefst 63 keer. De oranjehemden hebben nog acht wedstrijden om zich te handhaven in de Derde Divisie. Dit gaat ze zeker lukken!

De mannen van Wittenhorst JO12-1 staan voor de vroege uitwedstrijd naar Margriet. Beide ploegen staan dichtbij elkaar op de ranglijst. Na drie gespeelde wedstrijden hebben beide ploegen drie punten. Een overwinning zou mooi zijn; hiermee wordt de weg omhoog ingeslagen. Succes!