Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 22 september 2018

19 september 2018

Wittenhorst JO19-1 zal het seizoen openen met een thuiswedstrijd tegen Laar JO19-1. Beide ploegen kennen elkaar maar al te goed, daar zij vorig seizoen twee ware clashes ‘uitvochten’ in de Hoofdklasse. Uiteindelijk promoveerden beide ploegen en zullen zij dit seizoen opnieuw de degens kruisen. De tegenstander uit Weert zal met een flinke dosis vertrouwen afreizen naar Horst, daar zij hun bekerpoule zonder puntverlies als koploper afsloten. De ploeg van trainer Richard Kleuskens wacht dus direct een mooie uitdaging. Aankomende zaterdag vanaf 14.30 uur is het hoofdveld het toneel voor deze interessante ontmoeting.

Na het echec in Venray krijgt Wittenhorst JO17-1 kans op eerherstel in Venlo, waar de rood-zwarten van Venlosche Boys de ploeg van trainer Kevin van den Berg ontvangen. De thuisploeg degradeerde afgelopen seizoen uit de Derde Divisie en heeft een zege nodig om het goede gevoel weer terug te krijgen. De Venlonaren plaatsten zich voor de volgende ronde van de beker door o.a. Hoofdklasser Sportclub Irene met 3-0 te verslaan. De Horstenaren leden afgelopen zaterdag hun eerste nederlaag en willen zich graag revancheren door de competitie positief te openen. Deze miniderby belooft in ieder geval een spectaculaire strijd te worden.

Wittenhorst JO17-2 gaat het seizoen in de Hoofdklasse starten met een thuiswedstrijd tegen Someren. De Brabanders kunnen zich net als de ploeg van trainer Kevin Koolhof richten op de competitie, daar Laar JO17-1 er met de volle buit vandoor ging. De Horstenaren kennen een goede en leerzame voorbereiding en kunnen zich gaan meten met de standaardteams uit de regio. Een interessant seizoen staat voor de deur! Beide ploegen trappen a.s. zaterdag af om 13.15 uur op Sportpark Ter Horst.

Net als de JO17-1 zal ook Wittenhorst JO15-1 haar competitie openen op de velden van Venlosche Boys. Beide jaargroepen spelen al verschillende jaren tegen elkaar in de Derde Divisie en spelen jaarlijks interessante wedstrijden, waar de onderlinge verschillen klein zijn. Dit feit voldeed zich ook een aantal weken geleden: de Venlonaren wonnen toen op eigen veld met 1-0 in de groepsfase van de beker. Uiteindelijk was het tóch de ploeg van trainer Ken Peeters die zich wist te plaatsen voor de volgende ronde. Beide ploegen zullen naast een licht revanchegevoel natuurlijk de competitie positief willen starten. Het belooft hoe dan ook een zeer interessant duel te worden.

Na een overtuigende bekercampagne, waar met overmacht drie zeges werden geboekt, start Wittenhorst JO14-1 de Hoofdklasse met een uitwedstrijd in Beek en Donk. Aldaar ontvangen de leeftijdsgenoten van Sparta ’25 de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens. De thuisploeg wist zich, ondanks het scoren van maar liefst 21 doelpunten, niet te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. De Brabanders verloren de beslissende wedstrijd van Mierlo-Hout. De Horstenaren eindigden vorig seizoen als tweede achter VVV-Venlo in de Derde Divisie en zullen in het nieuwe seizoen hoge ogen willen gooien in een sterk deelnemersveld. In Brabant zal hier een start mee moeten worden gemaakt.

Ondanks dat twee opeenvolgende zeges in de beker niet voldoende waren om de poulefase te overleven, zullen de dames en heren van Wittenhorst JO13-1 met vertrouwen de reis afleggen naar Eindhoven. Aldaar zal de JO13-2 van de plaatselijke FC de ploeg van trainer Roy Broos ontvangen. De thuisploeg verloor twee van haar drie bekerwedstrijden en kan zich dus net als de Horstenaren volledig richten op de Derde Divisie. Het wordt een spannend seizoen voor de oranjehemden. Met enkele nieuwe spelers én het debuut op Divisieniveau, wordt het in ieder geval een leerzaam en interessant avontuur.

Tenslotte zal Wittenhorst JO12-1 al om 10:00 ’s ochtends het nieuwe competitieseizoen openen. Het betreft een 10e Klasse, bestaande uit ploegen die vorig seizoen allemaal nog 9 tegen 9 voetbalden. U raadt het al: de ploeg van Peter Rijs heeft pas drie wedstrijden in een 11 tegen 11 vorm in de benen. Van deze drie wedstrijden werden er twee verloren en één gewonnen, wat betekende dat het bekeravontuur voortijdig werd beëindigd. De competitie zal worden geopend met een thuiswedstrijd tegen Mierlo Hout, welke zich op doelsaldo niet wist te plaatsen voor de volgende ronde. Beide ploegen zullen nog enkele wedstrijden nodig hebben om te wennen aan de grotere velden, te beginnen a.s. zaterdag op Sportpark Ter Horst.