Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 24 november 2018

21 november 2018

Na een succesvol weekend waarin de periodetitel werd binnengesleept, gaat de Vierde Divisie weer gewoon verder voor Wittenhorst JO19-1. Het team van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder gaat op bezoek bij nummer negen Mierlo Hout. De thuisploeg won slechts twee van de acht competitiewedstrijden en staat dan ook maar nét buiten de degradatiezone. Makkelijk zal het daarentegen zeker niet worden voor de Horstenaren, daar een 3-0 nederlaag tegen Unitas de grootste nederlaag was voor de Brabanders. De oranjehemden wonnen zeven van de acht competitiewedstrijden en scoorden hierin maar liefst 34 keer. Wanneer in Helmond wordt gewonnen, zal de koppositie in ieder geval in Horst blijven.

Een belangrijke wedstrijd voor Wittenhorst JO17-1. Op het eigen Sportpark Ter Horst ontvangen de Horstenaren Best Vooruit JO17-1, dat slechts twee punten meer heeft dan de ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe. Na het spectaculaire gelijkspel bij SHH (5-5), zou een overwinning op de bezoekers uit Best betekenen dat de concurrenten voor de onderste plekken op achterstand worden gezet. Opvallend is dat de oranjehemden net zoveel scoorden als de nummers drie en vier van de competitie en meer dan de andere ploegen om hen heen. Wanneer het verdedigende werk a.s. zaterdag op orde is, lijkt een driepunter dus zeker aan de orde.

Aanstaande zaterdag wacht een mooie kans op een zege voor Wittenhorst JO17-2. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk ontvangt op het eigen kunstgrasveld de rode lantaarn van de Hoofdklasse: SJO Helmondia/MULO. De Brabanders behaalden tot dusver slechts één punt en lijken een gedoodverfde degradatiekandidaat. De thuisploeg won daarentegen ook pas één keer en zal alle zijlen moeten bijzetten om de onderste ploegen verder op afstand te zetten. De eerstejaars B-ploeg speelde al vier keer gelijk en zal na vier wedstrijden zonder overwinning een zege goed kunnen gebruiken.

Ook Wittenhorst JO15-1 treedt dit weekend aan tegen de hekkensluiter van de competitie. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers maakt de reis naar Asten, waar NWC JO15-1 gastheer is van deze wedstrijd in de Derde Divisie. De thuisploeg, die in het oranje aan zal treden, behaalde tot dusver slechts één punt en kreeg in acht wedstrijden maar liefst dertig doelpunten om de oren. De bezoekers uit Horst zijn de laatste vier wedstrijden ongeslagen en behaalden hieruit tien punten. Een zesde seizoensoverwinning zal betekenen dat de oranje mannen zich steviger nestelen in de top-drie.

Wittenhorst JO14-1 sluit zich toevalligerwijs aan in het rijtje Horster jeugdploegen dat speelt tegen de hekkensluiter. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst maakt de korte reis naar Tegelen, waar Sportclub Irene JO14-1 de Horstenaren zal ontvangen. Afgelopen weekend boekte de ploeg van aanvoerder Siem Jenniskens de eerste zege in vier competitiewedstrijden door spectaculair met 5-3 te winnen van JVC Cuijck. Het Limburgse onderonsje is dit seizoen al toe aan haar tweede editie: in september won de Horster ploeg met 0-3 in Tegelen. Wanneer de drie punten mee terug naar Horst worden genomen, is een eindklassering in de top-drie van de Hoofdklasse weer een stapje dichterbij.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 maken de reis naar Noord-Brabant om het op te nemen tegen RKsv Nuenen JO13-1. De thuisploeg staat momenteel zesde in de Derde Divisie en wist voor het laatst te winnen op 27 oktober (1-2 bij FC Geleen Zuid). De ploeg van trainer Roy Broos won daarentegen twee weken geleden haar eerste wedstrijd op bezoek in Heerlen bij Weltania/Bekkerveld. De ene ploeg is misschien wat uit vorm, waar de ander meer in vorm begint te raken. Leuke facetten voor een interessante ochtendwedstrijd in onze buurprovincie.

Een interessante ontmoeting tussen twee buurtverenigingen. Wittenhorst JO12-1 ontvangt op het eigen kunstgrasveld de leeftijdsgenoten van Sparta '18 uit Kronenberg, welke tot dusver alle competitiewedstrijden heeft verloren. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen, Rik Geurtjens en Nick Verbong behaalde één punt meer. Naast dat het een derby betreft is het dus ook een duel tussen de twee ploegen die nog wachten op hun eerste overwinning in deze klasse. Saillant detail is dat Rijs aantreedt tegen de vereniging uit zijn eigen dorp. Hopelijk neemt hij 's middags de punten in de juiste auto mee terug naar Sevenum.