Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 3 november 2018

31 oktober 2018

Een heuse topper aankomende zaterdag voor Wittenhorst JO19-1. Het team van trainer Richard Kleuskens maakt de reis naar Valkenswaard, waar Dommelen JO19-1 gastheer is voor deze wedstrijd in de Vierde Divisie. De Horstenaren zijn met '15 uit 5' op doelsaldo koploper en staan drie punten boven de thuisploeg. De Brabanders verloren dit seizoen alleen van Best Vooruit (2e). Met een doelsaldo van 17-4 laten de blauwhemden zien over scorend vermogen te beschikken en daarnaast ook defensief haar mannetje te staan. Een ding is zeker: het wordt een spannende wedstrijd.

Een mooie uitdaging voor Wittenhorst JO17-1. Na drie nederlagen op een rij ontvangen de Horstenaren aankomende zaterdag koploper Brabantia JO17-1, welke nog zonder verliespunten is in de Vierde Divisie. De Eindhovenaren scoorden in vijf wedstrijden maar liefst 23 keer en zijn al drie punten los van de naaste achtervolgers. De oranjehemden zullen vechten voor hun kans en hebben snel punten nodig om weg te raken uit de onderste regionen. De wedstrijd op Sportpark Ter Horst begint om 15.00 uur.

Ook Wittenhorst JO17-2 staat voor een mooie uitdaging. De ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangt op het eigen Sportpark Ter Horst nummer twee Deurne. De bezoekers pakten twaalf punten uit de eerste vijf wedstrijden en scoorden het meeste van alle competitiegenoten (20x). De Horstenaren scoren ook vaak, maar krijgen net zoveel doelpunten tegen (13). Een stabiele verdediging zal dus nodig zijn om het de bezoekers lastig te kunnen maken. De wedstrijd begint om 13.15 uur.

Een wedstrijd in de subtop van de Derde Divisie: Mierlo-Hout JO15-1 tegen Wittenhorst JO15-1. De ploeg van trainer Ken Peeters staat op een vierde plaats met drie overwinningen in de eerste vijf wedstrijden. De thuisploeg heeft slechts twee punten minder en staat bekend als een garantie voor een doelpuntenfestijn. In vijf wedstrijden scoorden de Brabanders zestien keer en moest het veertien keer vissen. Bij de Horstenaren vielen er 24 doelpunten te noteren in de eerste vijf wedstrijden. Een wedstrijd met een garantie voor doelpunten dus.

Wittenhorst JO14-1 maakt zaterdag de reis naar Oss, waar Margriet de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens ontvangt. De Horstenaren staan knap tweede in de Hoofdklasse en hoeven momenteel alleen UNA voor zich te dulden. De thuisploeg kon slechts één van haar eerste vijf wedstrijden winnen en bevind zich onderin de middenmoot van de competitie. Met de topper tegen UNA in het vooruitzicht, kunnen de oranjehemden zich geen misstap veroorloven.

Een mooie uitdaging aankomende zaterdag voor Wittenhorst JO13-1. De dames en heren gaan op het eigen veld opnemen tegen de leeftijdsgenoten van SV Valkenswaard, dat met acht punten uit vier wedstrijden nog ongeslagen is. De Brabanders staan momenteel op een vierde plaats en zullen gebrand zijn om hun ongeslagen status in Horst in stand te houden. De ploeg van trainer Roy Broos wacht nog op haar eerste overwinning, maar wist afgelopen weekend in Helmond wel haar eerste punt binnen te slepen. Dit zelfvertrouwen zal worden meegenomen naar de wedstrijd van dit weekend. De wedstrijd begint om 11.15 uur.

Wittenhorst JO12-1 gaat een pittige uitdaging tegemoet. In Tegelen wordt om 10.15 uur afgetrapt tegen Sportclub Irene, dat nog alle vier haar wedstrijden wist te winnen. De thuisploeg scoorde maar liefst twaalf keer en kreeg slechts vier doelpunten tegen. De ploeg van trainer Peter Rijs wacht daarentegen nog op haar eerste overwinning en houdt op dit moment alleen streekgenoot Sparta '18 onder zich. De jonge ploeg zal weer de  nodige ervaring opdoen en kan deze weer meenemen naar de rest van dit seizoen. Een resultaat zou mooi zijn!