Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 8 december

5 december 2018

De laatste wedstrijd voorafgaand aan de winterstop is er niet zomaar een voor Wittenhorst JO19-1. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder gaat op bezoek bij Unitas ’59, dat vier punten minder heeft dan de koploper. Het wordt in meerdere opzichten een lastige wedstrijd voor de Horstenaren. De Eindhovenaren kregen tot dusver slechts zes tegendoelpunten; het minste van alle ploegen. Daarnaast wisten de Brabanders onlangs te winnen van Dommelen, de enige ploeg die wist te winnen van de oranjehemden. De periodekampioen scoorde daarentegen het meeste van allemaal en won de laatste vier competitieduels op een rij. Al met al een knaller om het succesvolle najaar met een mooi resultaat af te kunnen sluiten.

Toevalligerwijs treedt ook Wittenhorst JO17-1 aan tegen Unitas ’59. Net als de JO19-1 zal de ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe de handen vol hebben aan de Eindhovenaren, daar zij de haast ongenaakbare koploper zijn van de Vierde Divisie. Maar liefst negen van de tien duels werden gewonnen, waarbij er 48 keer werd gescoord en slechts zeven keer een tegentreffer werd geïncasseerd. De Horstenaren zagen afgelopen zaterdag een ongeslagen reeks van drie wedstrijden beëindigen en bevinden zich op de achtste plaats. Houvast is dat de ploeg van aanvoerder Nick Driessen qua doelpunten (28) de nummer vier is van de competitie. Wanneer het vizier op scherp staat, wordt het een interessante wedstrijd. Deze wedstrijd op Sportpark Ter Horst begint om 15.00 uur.

Aankomende zaterdag wacht een mooie kans op revanche voor Wittenhorst JO17-2. Op het eigen Sportpark Ter Horst ontvangt de ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk streekgenoot Sparta ‘18/Kronenberg JO17-1, de nummer drie van de Hoofdklasse. De rood-witten uit Sevenum leunen op een grote groep tweedejaars spelers, die zichtbaar gebruik maakte van het fysieke verschil in de onderlinge confrontatie in de beker eerder dit seizoen (1-4). Enkele maanden later is het verschil op de ranglijst groot en wachten de Horstenaren al enkele weken op een tweede overwinning. Wellicht dat het verschil de afgelopen maanden kleiner is geworden en dat we dit aankomende zaterdag op het veld terug zullen zien. De wedstrijd begint om 13.15 uur.

Na het spektakelstuk tegen Unitas ’59 (1-0 overwinning), delen Wittenhorst JO15-1 en de Eindhovenaren voorlopig de koppositie in de Derde Divisie. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers won de laatste drie wedstrijden op een rij en is ongeslagen sinds 13 oktober. Aankomende zaterdag gaan de Horstenaren op bezoek bij Brabantia, dat op een zesde pek bivakkeert. De Eindhovenaren zijn in vorm en wonnen vier van hun laatste vijf competitieduels (er werd alleen nipt verloren bij Unitas). De oranjehemden zijn dus gewaarschuwd. Een driepunter zou een mooie afsluiter zijn van een succesvolle eerste seizoenshelft.

De Hoofdklasse waarin Wittenhorst JO14-1 deelneemt kent een halve competitie. Aankomende zaterdag wacht in Helmond, tegen SV Brandevoort, dus de afsluiting van deze campagne. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst maakte indruk met een knappe tweede plaats en de minste tegendoelpunten als voorlopig eindresultaat. Beide ploegen kennen elkaar nog van september, toen in Horst een bekerduel werd afgewerkt (4-0). Een overwinning betekent het vasthouden van de tweede plaats en een mooie opsteker voor het bekerduel van volgende week zaterdag tegen UDI’19/CSU JO14-2.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 sluiten de eerste seizoenshelft in de Derde Divisie af met een thuiswedstrijd tegen Sportclub Irene. De bezoekers uit Tegelen hebben acht punten meer en hebben het spectaculaire doelsaldo van 0 (23-23). De ploeg van trainers Roy Broos en Geron Petit boekte de afgelopen weken enkele goede resultaten en is hierdoor aan het klimmen op de ranglijst. Alhoewel een overwinning voor het gevoel altijd fijn is, kan sowieso worden teruggekeken op een leerzame eerste seizoenshelft. Deze wedstrijd op Sportpark Ter Horst begint om 11.15 uur.

Een spectaculaire afsluiter voor Wittenhorst JO12-1, dat de competitie gaat afsluiten met een uitwedstrijd bij de leeftijdsgenoten van SV Venray. De thuisploeg staat keurig in de middenmoot en won vijf van haar negen wedstrijden. De ploeg van Peter Rijs, Rik Geurtjens, Laurens van den Dungen en Nick Verbong heeft deze competitie nog niet kunnen winnen (twee gelijke spelen). Dat de verschillen desondanks klein zijn, laten de resultaten van de laatste maanden wel zien. Van de laatste vier verloren wedstrijden werd er met slechts twee doelpunten verschil verloren. Het kwartje rolt binnenkort vast een keer de goede kant op. Zet ‘m op!