Voorbeschouwing Spakenburg – Wittenhorst

13 augustus 2018

De wedstrijd waar al weken naar wordt uitgekeken staat dan eindelijk voor de deur: a.s. zaterdag om 16.00 uur gaan de mannen van Wittenhorst 1 het opnemen tegen Tweede Divisionist SV Spakenburg. Inzet: een plek in de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker.

De Horstenaren legden een lange weg af om zich te plaatsen voor deze kwalificatiewedstrijd. Vorig seizoen schopten de oranjehemden het tot de finale van de districtsbeker, waarin met 2-3 werd verloren van Hoofdklasser VV Gemert. Doordat men minimaal tot de halve finale reikte, was een plek in de kwalificatierondes voor de TOTO KNVB Beker een feit. Nadat loting bepaalde dat de ploeg van aanvoerder Bart Zanders werd vrijgeloot voor de eerste ronde, kwam de kampioen van de Derde Divisie, SV Spakenburg, uit de koker als tegenstander voor de tweede en laatste kwalificatieronde.

Met SV Spakenburg treft Wittenhorst een tegenstander van formaat. Onder leiding van oud-profvoetballer John de Wolf, die als amateurtrainer ervaring opdeed bij o.a. GVVV en Excelsior Maasluis, werden de blauwhemden kampioen in de Derde Divisie en werd na één seizoen de terugkeer naar de Tweede Divisie gerealiseerd. Naast De Wolf, die als voetballer zijn brood verdiende bij o.a. Feyenoord, Wolverhampton en VVV-Venlo, herbergt de selectie van het eerste elftal ook oud-profvoetballers als keeper Leon ter Wielen, Cendrino Misidjan, Jasper Waalkens, Nick de Bondt en Giovanni Gravenbeek. De algeheel amateurkampioen van 2014 heeft een gemiddeld toeschouwersaantal van zo’n 2500 personen. Met de Horster supporters welke per bus naar Spakenburg afreizen, belooft het in ieder geval een sfeervolle wedstrijd te worden.

De Horster selectie heeft in het nog prille seizoen al een prima indruk achtergelaten. Tegen Eredivisionist VVV-Venlo werd slechts met 0-1 verloren. Daarnaast kreeg de selectie wat nieuw elan met een nieuwe hoofdtrainer (Ton Kosterman) en “nieuwe” gezichten als Joost Wijnhoven en Joep Beurskens. Overigens spelen de Horstenaren nog één wedstrijd ter voorbereiding op de bekerclash: dinsdag 14 augustus om 20.00 uur wordt er afgereisd naar Wijchen waar Alverna, een oud-werkgever van Kosterman, de laatste test zal vormen voorafgaand aan de bekerwedstrijd.