Voorbeschouwing SV Venray - Wittenhorst 1

18 maart 2019

Beste sportvrienden,

Komende zondag is het dan eindelijk zover, de derby tegen Venray. De 53e editie van deze derby stond voor 20 januari in Horst op het programma, maar door de slechte weersomstandigheden is de wedstrijd destijds niet doorgegaan.

Het onderlinge verschil op de ranglijst is twee maanden later ongewijzigd. Beide teams hebben 26 punten verzameld en zijn respectievelijk terug te vinden op de 5e (Wittenhorst) en 6e (Venray) plek op de ranglijst. Het enige verschil is dat wij twee wedstrijden minder gespeeld hebben.

Na de klinkende 5-0 overwinning op Susteren afgelopen zondag, reizen we met vertrouwen af richting Venray. Verdedigend stond het wederom als een huis en voorin werd eindelijk weer eens het net gevonden. Venray zal zich willen herstellen na de 4-1 nederlaag die afgelopen zondag werd geleden op bezoek bij Geldrop.

De laatste vier derby’s werden door ons gewonnen, waarbij we vorig jaar tweemaal met 2-1 te sterk waren voor Venray. Deze reeks willen graag voortzetten, mede omdat we dan de aansluiting met de bovenste ploegen blijven behouden.

Het zal een spannende wedstrijd worden aankomende zondag, waarbij we de hulp van onze supporters goed kunnen gebruiken. Het belooft goed weer te worden, dus we hopen dat jullie ons in groten getale komen aanmoedigen. Wij zullen er in ieder geval alles aan doen om de drie punten mee naar Horst te nemen!

Met sportieve groet,

Marco Daniëls