Voorbeschouwing Wittenhorst 1 - Groene Ster

23 april 2019

Je hebt drie zekerheden in het leven: je wordt geboren, overlijdt en Wittenhorst speelt in de beker altijd thuis. Zo ook op donderdag 25 april, wanneer hoofdklasser Groene Ster naar sportpark Ter Horst komt voor de halve finale van de districtsbeker. Het eerste doel is daarmee al bereikt: De ploeg van Ton Kosterman gaat komende zomer opnieuw de koker in wanneer er wordt geloot voor de voorronde van de KNVB-beker. Het tweede doel, plaatsing voor de finale van de beker, moet op 25 april worden bewerkstelligd.

Met Groene Ster als tegenstander belooft dat een pittige opgave te worden. De meest in het oog springende verschijning bij de club uit Heerlerheide is zonder meer Nathan Rutjes. De goedlachse, amicale oud-prof komt die seizoen wekelijks uit in het groen-wit van de huidige koploper in de hoofdklasse. Alleen zijn komst is eigenlijk al een reden om de wedstrijd te komen bezoeken. Het affiche is dat natuurlijk ook. De bezoekers zijn zonder meer de favoriet, maar bekerwedstrijden zijn en blijven duels op zich. Met die gedachte en het gegeven dat Wittenhorst slechts één duel van de finale is verwijderd, willen we via deze weg iedereen aanmoedigen om het elftal van Ton Kosterman op donderdagavond 25 april vanaf 20:00 uur aan te komen moedigen op ons eigen sportpark. Graag tot dan!