Voorstel Vrijdag: Ken Peeters

20 augustus 2018

Binnen de jeugdopleiding van RKsv Wittenhorst zien we dit jaar een nieuw gezicht. Ken Peeters uit Oirlo is de nieuwe hoofdtrainer van de JO15-1 en gaat aankomend seizoen proberen hoge ogen te gooien in de Derde Divisie. “Wittenhorst heeft een positieve uitstraling in de regio.”

De afgelopen zes seizoenen is Peeters als trainer actief geweest voor SVOC'01 en SV Venray. Tijdens deze seizoenen is hij verantwoordelijk geweest voor teams variërend in de leeftijd van onder 12 t/m onder 15. Gedurende deze periode heeft hij verschillende cursussen bij de KNVB afgerond, waaronder UEFA C (voormalige TC III).

Ken: “Als trainer van een uitspelend team ben ik al regelmatig op bezoek geweest bij Wittenhorst. De club heeft een positieve uitstraling in de regio, er heerst een gemoedelijke sfeer en heeft een mooie accommodatie tot de beschikking. Het is leuk om in een nieuwe omgeving met andere trainers en spelers te gaan samenwerken. Daarnaast faciliteert Wittenhorst mogelijkheden om je als trainer te ontwikkelen. Tijdens mijn eerste seizoen ben ik actief als UEFA B cursist bij de KNVB.”

Na enkele jaren jeugdtrainer te zijn geweest bij SV Venray, maakt Peeters bewust de stap naar de JO15-1 van Wittenhorst. “Het is een erg leuke en uitdagende leeftijd om te trainen, daarnaast zullen we in een prestatieve en sterke competitie gaan spelen. Wittenhorst is een club die volop kansen biedt voor trainers die zichzelf willen verbeteren. Daarnaast werkt het verfrissend om nieuwe mensen te leren kennen, dit zal mijzelf ook nieuwe inzichten geven. Ik kijk er naar uit om met mijn collega trainers en staf te gaan samenwerken in de komende seizoenen”, aldus Ken.

Tot slot vertelt hij: “De doelstelling voor komend seizoen is met veel plezier en enthousiasme ons spelidee ontwikkelen en in uitvoering brengen tijdens trainingen en wedstrijden. Hierbij hebben eigen inzichten en ideeën van spelers een leidende rol. Als gevolg hiervan kunnen we ons als team en individu verbeteren.”

RKsv Wittenhorst wenst Ken, samen met zijn assistent-trainer Sander Rambags, veel succes en werkplezier in het komende seizoen!