Vrijwilliger aan het woord: Ivo Poels

5 april 2019

RKsv Wittenhorst steunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag Ivo Poels, speler van de JO19-2, trainer van de JO11-1 en sinds kort werkzaam in de kantine.

Ivo is 17 jaar en woont in Horst. Hij voetbalt dus in de JO19-2 en is trainer van de JO11-1. Hij werk daarnaast ook in de kantine van onze vereniging. Hij volgt de opleiding Onderwijsassistent en is van plan om na deze opleiding de PABO te gaan doen.

Ivo: “Ik ben al actief bij de club sinds mijn vijfde, toen ik begon bij de mini-F. Ik werd lid omdat toen al mijn vrienden ook bij Wittenhorst voetbalden. Inmiddels ben ik al vijf jaar trainer bij de E’tjes/JO11, waar ik ben begonnen als assistent. Na een half jaar kwamen er genoeg aanmeldingen om een E8 te vormen en daar ben ik toen de trainer van geworden. Dat heb ik samen met een van de ouders gedaan en dat beviel heel goed. Toen wist ik dat ik hier graag mee verder wilde gaan."

Poels: “Ik ben trainer bij de jeugd omdat ik het super leuk vind om kinderen iets te leren. Het mooiste is als de ontwikkeling zichtbaar is of als je de kinderen hoort zeggen “Dat heb ik van mijn trainer geleerd!”. Het geven van trainingen sluit ook goed aan op mijn opleiding. Je bent namelijk veel met kinderen bezig, al is het in de klas natuurlijk anders dan op het veld. Dit jaar ben ik trainer van de JO11-1, dat doe ik samen met Ruud Rutten en Mick Claessen, die in de JO19-1 speelt. Dit bevalt heel goed. Mick en ik hopen in de toekomst de stap te maken naar de JO12/JO13 categorie. Ik werk ook sinds kort in de kantine en dat vind ik leuk om te doen. Ik heb daar gezellige collega’s en je bent steeds met mensen bezig en dat vind ik leuk om te doen.”

Poels staat meestal rechts centraal. Onder leiding van Jan Hesen, Günther Wilms, Chris Winkelmolen Arjan Classens hebben ze een super gezellig team en het team gaat na de wedstrijd ook nog wel eens wat drinken. Voor de winter zijn ze kampioen geworden in de 2e klasse; nu de tegenstand groter is zijn de resultaten ook iets minder. De oranjehemden hebben nog genoeg wedstrijden te spelen en ze gaan er alles aan doen om toch nog zo hoog mogelijk te eindigen.

Ivo sluit positief af: “Wittenhorst betekent veel voor me. Ik ben vijf dagen in de week op het sportpark te vinden en dat doe ik met plezier omdat ik het hartstikke gezellig vind bij de club! Wittenhorst is een mooie vereniging voor jong en oud met een boel leuke nevenactiviteiten. Het zou mooi zijn als het eerste elftal groeit naar een stabiele Hoofdklasser en dat we nog lang aan de top kunnen blijven. Ik hoop ook dat de goede sfeer in de club blijft en dat er nog meer mensen bij de club betrokken raken. Een puntje waar aan gewerkt kan worden is dat de lagere teams ook de aandacht krijgen die ze verdienen, want ook deze teams heeft de vereniging hard nodig.”