Vrijwilliger aan het woord: Tom Verheijen

12 juli 2019

RKsv Wittenhorst steunt op haar vele vrijwilligers. Van de trainers tot aan het kantinepersoneel: iedereen draagt zijn steentje bij. Deze rubriek geeft een inkijkje in de werkzaamheden van deze vrijwilliger, welke daarnaast ook zijn/haar mening geeft over de plek van de club in de samenleving en waar we als vereniging winst kunnen boeken. Vandaag Tom Verheijen, jeugdtrainer en fanatiek voetballer bij de veteranen.

1.       Vertel eens kort iets over jezelf:

“Mijn naam is Tom Verheijen, 41 jaar en wonend in Horst met mijn vrouw Dezeree en onze twee jongens Lars van 8 jaar en Tuur van 4 jaar. Verder ben ik al enige jaren werkzaam bij MMI te Venray als Machine Operator.”

2.       Sinds wanneer ben je lid/vrijwilliger bij onze club?

“De eerste keer dat ik lid werd van Wittenhorst is zo'n 36 jaar geleden. Ik heb toen alle jeugdelftallen doorlopen en nog enkele jaren bij de senioren mijn kunsten vertoond. Helaas heb ik toen vanwege knieklachten er een punt achter moeten zetten. Na een paar jaar niet gevoetbald te hebben, werd ik gevraagd om bij de veteranen de gemiddelde leeftijd naar beneden te halen.
Inmiddels ging het met mijn knie wel aardig, dus ben ik (jawel) op mijn 29ste weer begonnen met voetballen bij de veteranen en daar inmiddels alweer twaalf jaar actief bezig.
Vrijwilliger ben ik pas echt geworden toen Lars bij de mini-F ging voetballen. Dat is nu zo'n drie jaar geleden”, aldus Verheijen.

3.       Waarom doe je dit wat is hierin jouw uitdaging?

Tom: “Ik ben sinds Lars is gaan voetballen, trainer/leider van zijn team geworden en ook komend jaar in de JO10 zal ik dit blijven doen. Als je me vraagt hoe ik daar mijn plezier/energie en voldoening uit haal?  Dan zou ik zeggen: kom eens kijken bij de trainingen en/of wedstrijden en als je ziet hoeveel plezier de jongens hebben en de energie die ze er insteken, dan is je vraag al beantwoord!”

4.       Wat betekent Wittenhorst voor jou?

“Als je zo'n 30 jaar lid bent van een club, betekent het denk ik toch best wel wat voor me.”

5.       Hoe kijk jij aan tegen de recente ontwikkelingen binnen de club?

Verheijen: “Wat betreft het nieuwe tenue: dit vind ik een hele goede zaak, want als je op een zaterdagmorgen over de velden heen keek, zag je op elk veld wel een ander thuistenue.
Het opzetten van een vrijwilligersbeleid is denk ik van heel groot belang, want wat is een club als Wittenhorst zonder zijn vrijwilligers?”

6.       De club is de laatste jaren dus volop in ontwikkeling, zo ook maatschappelijk. Hoe kijk je aan naar de huidige positie van Wittenhorst in de samenleving?

“Ik vind dat Wittenhorst de juiste weg is ingeslagen. Je ziet tegenwoordig spelers rondlopen uit zoveel diverse landen die allemaal de weg naar het voetbal hebben gevonden.”

7.       Waar hoop jij dat Wittenhorst naar toe groeit? Waar moeten we aan blijven werken?

“Wittenhorst hoeft wat mij betreft nergens naar toe te groeien, zolang de club maar financieel gezond blijft en iedereen er met plezier komt en gaat en er met een lach rondloopt, zelfs al heeft jouw team of dat van je zoon of dochter een belangrijke wedstrijd verloren”, aldus Tom.