Weekend van de waarheid voor de selectieteams

7 november 2018

Veel tijd om nog stil te staan bij de nederlaag tegen Dommelen heeft Wittenhorst JO19-1 niet. Aankomende zaterdag staat er namelijk een lastige wedstrijd op de planning tegen koploper Best Vooruit. De Brabanders wonnen nog alle wedstrijden en hebben een voorsprong van drie punten op de ploeg van trainer Richard Kleuskens. In dit stadium van het seizoen is het niet heel erg om een achterstand te hebben op concurrenten, maar een overwinning zou de Horstenaren weer medekoploper maken. Taak om dus vooral een betere eerste helft te spelen dan afgelopen zaterdag, waarin drie doelpunten werden geïncasseerd. Doe jullie ‘Best’!

Een zowaar nóg spannender duel voor Wittenhorst JO17-1. Aankomende zaterdag ontvangt de ploeg van trainer Kevin van den Berg hekkensluiter Mierlo Hout, de enige ploeg die nog onder de Horstenaren staat op de ranglijst van de Vierde Divisie. De bezoekende ploeg pakte nog geen enkel punt, waar de ploeg van aanvoerder Nick Driessen alleen punten pakte tegen Bladella (5-1). Na vier nederlagen op rij moet er dus gewonnen worden van de hekkensluiter. Bij een negatief resultaat zal de rode lantaarn voortaan gedeeld worden door beide ploegen. Meer motivatie lijkt er niet nodig! De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Ook een zeer belangrijke wedstrijd voor Wittenhorst JO17-2. De ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangt om 13.15 uur concurrent Rhode/Van Stiphout Bouw JO17-1. De bezoekers uit Brabant hebben net als de Horstenaren zes punten en scoorden ook veertien keer. De winnaar van deze wedstrijd zal zich melden in de middenmoot van de Hoofdklasse, waar de verliezer met een schuin oog naar beneden zal moeten kijken. In zes wedstrijden werd daarnaast pas één keer gewonnen, dus het wordt hoogtijd voor een nieuwe driepunter!

Na twee opeenvolgende zeges in de Derde Divisie, maakt Wittenhorst JO15-1 zich op voor een ware kraker. De ploeg van trainer Ken Peeters maakt de reis naar Zuid-Limburg, waar nummer twee Scharn de gastheer is voor deze topper. De Maastrichtenaren hebben slechts één punt meer dan de ploeg van aanvoerder Tom Driessen en verloren alleen van nummer drie SHH. Het winnende team zal koploper Unitas in het vizier houden, waar de verliezer voorlopig pas op de plaats zal moeten maken. Het zal er dus om gaan spannen.

Het doel van de jeugdopleiding is individuele ontwikkeling van spelers. Maar als je kampioen kunt worden, dan laat je die kans natuurlijk niet liggen! Om de kans op de titel van de Hoofdklasse levendig te houden, zal Wittenhorst JO14-1 moeten winnen op bezoek bij nummer twee UNA. De ploeg uit Zeelst verloor afgelopen zaterdag voor het eerst en wel bij koploper UDI’19 (5-2) en heeft nog één punt voorsprong op de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens. De winnaar van deze wedstrijd zal de koploper uit Uden in vizier houden, waar de verliezer zich moet gaan richten op een plek in de top-drie. Veel succes!

Wittenhorst JO13-1 gaat de verre reis maken naar Heerlen, waar nummer vier Weltania/Bekkerveld gastheer is voor de dames en heren. De thuisploeg staat dus keurig in de middenmoot en wist in zes duels al zestien doelpunten te maken. De Horstenaren wachten daarentegen nog op hun eerste zege in de Derde Divisie. Ondanks het feit dat Horster jeugdploegen het traditioneel lastig hebben tegen de blauw-witten, wordt het een nieuwe kans op het behalen van de eerste overwinning. Wat het resultaat ook mag worden, ontwikkeling staat voorop!

Aankomende zaterdag wacht een spannend duel voor Wittenhorst JO12-1. De ploeg van trainer Peter Rijs ontvangt om 10.00 uur op eigen veld DBS, welk net als de Horstenaren één punt pakte uit vijf duels. De Eindhovenaren staan op doelsaldo boven de oranjehemden, welke alleen nog streekgenoot Sparta ’18 onder zich houdt. Tot dusver is het probleem het scoren van doelpunten: slechts drie in vijf duels. Om de onderste plekken van de ‘JO13 2007’ competitie te verlaten, is het boeken van de eerste zege een must. Zet ‘m op!