Wisselend succes bij de selectieteams

4 november 2018

Wittenhorst JO19-1 is er niet in geslaagd de koppositie in de Vierde Divisie te handhaven. Op bezoek bij het Brabantse Dommelen werd met duidelijke cijfers verloren: 4-1. De eerste tien minuten waren voor de Horstenaren en hierin had de ploeg van trainer Richard Kleuskens het verschil al moeten maken. Na een zware blessure bij de thuisploeg leken de oranjehemden van slag en gaven ze de controle uit handen. De thuisploeg ging dan ook rusten met een 3-0 voorsprong. Direct na rust miste spits Niek van der Sterren een penalty en daarmee de ultieme mogelijkheid om de spanning terug te brengen in de wedstrijd. Na de vierde treffer van de blauwhemden was het invaller Jarno Philipsen die de Horster eer mocht redden. Volgende week reist het vlaggenschip van de jeugdopleiding af naar Best, waar koploper Best Vooruit verslagen moet worden om weer (gedeeld) koploper te worden van de competitie.

Ook geen al te beste zaterdag voor Wittenhorst JO17-1. In de Vierde Divisie werd de vierde opeenvolgende nederlaag genoteerd. Koploper Brabantia JO17-1 versloeg de ploeg van trainer Kevin van den Berg met 0-6. Deze uitslag was lager uitgevallen als de scheidsrechter na zeventig minuten had afgefloten bij een stand van 0-2. De laatste tien minuten ebde het geloof echter weg en noteerden de Brabanders uiteindelijk een ruime zege. Kansen op de aansluitingstreffer kwamen, maar de precieze in de eindpass ontbrak. Volgende week spelen de Horstenaren op het eigen veld de kraker tegen hekkensluiter Mierlo-Hout. De verliezer van deze wedstrijd zal in ieder geval de rode lantaarndrager worden. Meer motivatie zal er niet nodig zijn om deze wedstrijd te willen winnen.

Een gelijkspel was het resultaat na tachtig minuten voetbal tussen Wittenhorst JO17-2 en Deurne JO17-1. Beide treffers werden voor rust gemaakt. De ploeg van trainer Kevin Koolhof kwam op voorsprong na een prima doelpunt van Mats van Biljouw. Vervolgens kregen de Horstenaren mooie kansen om de score te verdubbelen, maar het was Deurne dat nog voor rust op gelijke hoogte kwam. Na rust werd er niet meer gescoord, waardoor de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers met één zege uit zes duels negende staat in de Hoofdklasse.

Voor de enige zege van een selectieteam moeten we dit weekend zijn bij Wittenhorst JO15-1. De ploeg van trainer Ken Peeters won op bezoek bij concurrent Mierlo Hout JO15-1 met 0-1. Man Of The Match werd middenvelder Sjeffrie Swinkels. Met vier zeges uit zes wedstrijden vindt de ploeg van aanvoerder Tom Driessen zich terug op plek vier van de Derde Divisie. Het is een spannende competitie waar de onderlinge verschillen klein zijn. Kijkende naar de laatste drie zeges van de oranjehemden (1-0, 2-1, 1-0), is het iedere week weer een nieuwe uitdaging. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar nummer twee Scharn, welke één punt voorsprong heeft op de Horstenaren.

Wittenhorst JO14-1 kwam dit weekend niet verder dan een spectaculair 3-3 gelijkspel op bezoek bij Margriet. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens speelde niet haar beste wedstrijd en had vooral moeite met de goede, snelle aanvallers van de Brabanders. Met dit tweede gelijkspel op een rij is koploper UDI inmiddels vier punten uitgelopen. Volgende week wacht de topper op bezoek bij nummer twee UNA.

Wittenhorst JO13-1 heeft het gelijkspel bij Brandevoort helaas geen goed vervolg kunnen geven. Bezoekende club SV Valkenswaard was een maatje te groot voor de dames en heren: 0-4. Na dit verlies is de achterstand op de onderste ploegen inmiddels opgelopen naar vier punten. Gelukkig zijn er nog wedstrijden genoeg om van de laatste plaats af te komen.

Ze wisten lang weerstand te bieden en een resultaat leek lang haalbaar, maar uiteindelijk verloor Wittenhorst JO12-1 met 2-0 bij koploper Sportclub Irene. Helaas speelde de scheidsrechter een opvallende rol in de beslissende fase van de wedstrijd. Het stond lang 0-0, maar nadat een Wittenhorst-speler om onduidelijke redenen van het veld werd gestuurd, wist de thuisploeg het numerieke voordeel om te zetten in doelpunten. Een jammerlijk en onverdiend verlies. Het positieve gevoel van het veldspel kan echter mee worden genomen in het verdere vervolg van de competitie.

Wat verder opviel:

- Wittenhorst JO19-3 boekte haar eerste overwinning na een 4-0 overwinning in Ysselsteyn.

- Wittenhorst JO17-3 won de altijd beladen derby tegen Venray met 3-0.

- Wittenhorst JO15-3 pakte haar vierde punt door de bezoekers van Sporting ST op een 1-1 gelijkspel te houden.

- Wittenhorst JO13-2 pakte haar tweede punt door spectaculair met 4-4 gelijk te spelen in Venray.