Wittenhorst 1 klopt Geldrop: 2-1

9 december 2018

De eerste wedstrijd van de drieluik in december tegen het lastige Geldrop leverde Wittenhorst een fantastische 3-punter op. Deze overwinning leverde Wittenhorst tevens een mooie klassering op.

Geldrop nam meteen het initiatief, het zorgde met leuk en snel aanvalsspel dat de achterhoede van Wittenhorst op z'n hoede moest zijn. Zeker de gevaarlijke voorzetten van Geldrop vanaf de achterlijn waren levensgevaarlijk. Hier tussendoor zorgde met name Willem Heijnen voor flinke plaagstootjes. De loepzuivere pass van Rob Zanders in de 6e min. op Heijnen betekende de openingstreffer. Het schot in de lange hoek was voor doelman van Gestel onhoudbaar, 1-0.

Wittenhorst bleef de gevaarlijkste ploeg en had middels Bart Spreeuwenberg en Joep Beurskens de mogelijkheid om iets aan de score te doen.

De rust brak met deze voordelige stand voor Wittenhorst aan.

Na de thee was het wederom de thuisclub dat beter in de wedstrijd zat. Rob Zanders sneed door de achterhoede, maar de bal ging net langs. Rond het halfuur kon Michiel Hanssen bijna het net vinden. Zijn beslissende tikje bleef achterwege.

Wittenhorst kon snel hierna toch juichen. Rob Zanders werd in de diepte aangespeeld. De doelman was tegen het lobje kansloos, 2-0.

De slotfase was spannend, mede doordat Geldrop alles op alles ging zetten. Een corner van de Brabanders bracht de achterhoede toch in verwarring. Geheel onnodig verdween de bal via Tom Zanders in het eigen doel, 2-1. Dit doelpunt zette het laatste kwartier op zijn kop. Over en weer ontstonden kansen. Grote winnaar bleef toch de achterhoede van de oranjemannen die de verdiende overwinning vast kon houden.

Een opsteker voor de zware uitwedstrijd zondag tegen Heeze.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Daniels, Hanssen 75. Giel Beurskens), Joep Beurskens, Rob Zanders (89. van Rensch), Heijnen, Derks.

Wat verderop viel:

• Wittenhorst 9 speelde in de topper tegen SVEB 3 met 0-0 gelijk.
  • Koploper Wittenhorst 7 rekende eenvoudig af met DEV Arcen 3: 5-1.