Wittenhorst 1 maakt er vijf tegen Susteren

17 maart 2019

Wat het eerste elftal de laatste wedstrijden ontbeerde was het scoren. Het lukte maar niet om de mooiste mogelijkheden te benutten. Vandaag in de moeilijke wedstrijd tegen Sportclub Susteren lukte alles. Zo zie je maar dat de ene wedstrijd de andere niet is.

De ploeg van trainer Ton Kosterman was vanaf het begin alert en speelde meer met passie. In de tiende minuut kon Joost van Rensch dankbaar gebruik maken van een goede steekpass: 1-0.
Na deze periode was het spel aan beide kanten veel minder. De gelijkmaker had kunnen vallen. De oranjehemden werden in het zadel en de wedstrijd gehouden door een mindere actie van de uitploeg. Thom Derks was er als de kippen bij om een voorzet in het doel te werken: 2-0.

Deze tussenstand was vooraf niet verwacht. Ineens was de spanning weg en daardoor was de thuisclub in de 'winningmood'. Dit kwam tot uitdrukking toen Joost van Rensch uit een goede aanval de bal met een lobje bij Thom Derks kon brengen. De aanvaller aarzelde niet en dit betekende dan ook de 3-0. Hiermee werd de ruststand ook bepaald.

Na de pauze ontsprong zich hetzelfde spelbeeld. Susteren kon niet meer en de thuisploeg schakelde even een tandje terug. Middenvelder Joep Beurskens zorgde ervoor dat een mooie aanval door hem op een mooie wijze doeltreffend werd afgerond: 4-0. De bezoekers waren verslagen en konden slechts een enkele maal voor enig gevaar zorgen. Aan de andere kant zorgde Michiel Hanssen voor de definitieve eindstand door op zijn eigen manier de vijfde treffer achter doelman Axel Versloot te werken: 5-0.

Een grote zege was een feit. Ongetwijfeld een stimulans voor de kraker van komende zondag tegen SV Venray.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (86. Scheres), Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Verlijsdonk, Hanssen (84. van Kuijck), Joep Beurskens, Daniels, Derks (75. Heijnen), van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wie had dat durven dromen? Wittenhorst 6 dat punten pakt? Het is vandaag dan toch écht werkelijkheid geworden. Op het Horster kunstgrasveld werden de bezoekers van Venray 5 met 3-1 verslagen. Het doelsaldo is hiermee ook fors teruggegaan naar slechts -83. Mannen, een dikke proficiat en ga zo door!
  • Wittenhorst 9 moest op het eigen Sportpark Ter Horst de punten helaas laten aan de bezoekers van Sporting ST 3: 0-2. Ondanks deze nederlaag blijven de manschappen voorlopig nog wel even aan kop.