Wittenhorst 1 onderuit in Deurne

24 februari 2019

Wittenhorst 1 kon in de uitbeurt tegen Deurne geen vervolg geven aan de grote thuiszege (4-1). De oranjemannen kwamen na een aarzelende start wat beter in de wedstrijd. Met name was middenvelder Michiel Hanssen tweemaal betrokken bij een gevaarlijke doorbraak. Zeker de laatste had succes kunnen opleveren, ware het niet dat de jeugdige doelman Robin Verhoeven van dichtbij de inzet van Michiel tot corner kon promoveren.

Deurne nam hierna het spel wat over. Niet dat de blauw-witten kansen kregen, maar toch. De wedstrijd liep wat gezapig naar de rust. De brilstand was het enige resultaat.

Na de thee wilde de thuisclub het karwei forceren met een fel offensief. Met twee gevaarlijke acties had de tussenstand dan ook in het voordeel van Deurne op het scorebord kunnen komen. De achterhoede van Wittenhorst stond succes vooralsnog in de weg.

In de 60e min. kon de thuisclub toch juichen. Een gevaarlijke uitbraak was voor de Horster achterhoede iets te machtig. Tenslotte kon Parfait Luwawa het beslissende schot voor de openingstreffer laten omzetten: 1-0.

Trainer Ton Kosterman wisselde direct twee spelers. Kemson Fofanah en Niek v.d. Sterren voor Tom Derks en Tom Zanders. Eerder werd Joost van Rensch vervangen door Jimmie Janssen. Wittenhorst probeerde hiermee wat meer druk te zetten. In het laatste kwartier moest Deurne terug. Helaas kon deze pressie niet tot succes leiden. Deurne was blij met het laatste fluitsignaal. Het eerste elftal moet de carnaval gebruiken om tot bezinning te komen. Geen overbodige luxe.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders (Jimmie Janssen), Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hanssen, Joep Beurskens, Daniels, van Rensch (Niek v.d. sterren), Heijnen, Derks (Kemson Fofanah).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 blijft onderaan na een 2-4 thuisnederlaag tegen MVC '19 3.
  • Wittenhorst 4 blijft ongenaakbaar. Vandaag werd met 0-1 gewonnen bij Montagnards.
  • Wittenhorst 5 blijft in de topdrie na een 1-0 thuiszege op concurrent VCH.
  • Wittenhorst 6 is de 100 gepasseerd. Na een 3-0 nederlaag in Meterik staat de teller op 101 tegendoelpunten na 14 wedstrijden.
  • Wittenhorst 8 hield de bezoekers van BVV op een 1-1 gelijkspel.
  • Wittenhorst 9 blijft bovenaan na een uitzege in Sevenum.
  • Wittenhorst 10 won op het hoofdveld de eerste set tegen Sparta '18: 6-3.