Wittenhorst 1 sluit af met nederlaag

26 mei 2019

Vooraf aan de wedstrijd werd door de voorzitter afscheid van enkele spelers en staflid genomen. Zij werden bedankt voor de vele vele jaren die zij voor Wittenhorst in actie kwamen.

De kampioenswedstrijd in de eerste klasse D die leider EHC/Heuts tegen Wittenhorst moest spelen werd voor de Zuid-Limburgers met de hakken over de sloot met 0-1 gewonnen.

Het enige doelpunt viel in de 8e minuut. Een keurige pingel van Roel Hendriks was de voorbode van de openingstreffer. Hij legde de bal keurig terug op de inkomende Tom Hanssen die een gaatje vond en dit betekende de 0-1.

EHC  had de voorlopige voorsprong en dit wilde zij met hand en tand verdedigen. Wittenhorst probeerde het nadelige verschil met counters teniet te doen. Enkele malen waren ze er dichtbij. De ruststand bleef bij dit ene doelpunt.

Na de pauze een fris spelend Wittenhorst dat de a.s. kampioenen het danig moeilijk maakte. De ploeg van Ton Kosterman streed voor elke bal. Slechts eenmaal kon EHC via Thijs Nieuwland gevaarlijk worden. Het schot dat volgde werd door Sjors Witt keurig geweerd.

Langs de lijn werd met belangstelling de tussenstand gevolgd van runner-up ZSV. Heel lang bleef daar de stand in het voordeel van EHC. Uiteindeljk bleef de ploeg uit Zeilberg aan de goede kant van de score. Intussen bleef Wittenhorst de tussenstand een andere wending te geven. Met veel strijd moest EHC lange tijd terug. De ervaring zorgde er tenslotte voor dat de kleine voorsprong tot het einde gehandhaafd bleef.

Wittenhorst kon terugkijken op een goede tweede helft dat zeker een punt had verdiend. Bij Wittenhorst debuteerde Rubert van Helvoort zeer verdienstelijk in eerste elftal. EHC/Heuts werd toch wel de verdiende kampioen en we wensen deze ploeg veel succes in de Hoofdklasse.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Helvoort, Verlijsdonk (57. Giel Beurskens), Hanssen, Joep Beurskens, Daniels, Heijnen, van Rensch (85. van Kuijck).