Wittenhorst 1 te sterk voor Venlosche Boys

4 november 2018

Met spanning begon Wittenhorst aan de wedstrijd tegen angstgegner Venlose Boys, want immers in het verleden waren het steeds de Venlonaren die de Horstenaren het te moeilijk maakten. Veelal bleef het bij een gelijkspel.

Wittenhorst startte met veel agressie dat reeds in de 8e min. de leiding had kunnen nemen. Het was uitstel van executie want de corner die volgde, genomen door Michiel Hanssen, werd slordig verdedigd en door Bart Zanders binnengelopen: 1-0.

Venlosche Boys herstelde zich prima. Met veel vechtlust maakten ze het Wittenhorst hiermee lastig.

Trainer Sjoerd v.d. Coelen had een prima speelwijze uitgedokterd om de thuisclub met hun snelle acties af te stoppen. In de eerste helft moest doelman Sjors Witt enkele schoten keren. Aan de andere kant was de juiste passing jammerlijk niet voldoende. Het bleef hierbij bij een nipte 1-0 voorsprong voor Wittenhorst.

Ton Kosterman, trainer van Wittenhorst, moest na de pauze 2 spelers van de achterhoede vervangen wegens een blessure. De omzettingen bleken in de voortzetting geen noemenswaardige handicap.

Intussen bleven de Venlonaren zoeken naar een opening en op het middenveld namen ze even het overwicht.

Doordat er geleidelijk aan meer ruimte ontstond was dit voor Wittenhorst een voordeel. Dit bleek dan ook voor de Venlonaren niet meer te belopen. Voor Wittenhorst brak een mooi kwartier aan. Een uittrap van Sjors Witt belandde op het hoofd van Thom Derks die de bal doorkopte naar de sprintende Rob Zanders die zijn rush prachtig bekroonde met een formidabel doelpunt. Doelman Ruud Stienen kon alleen maar applaus hebben voor dit doelpunt: 2-0.

Hiermee was de wedstrijd gespeeld en het slotakkoord was nog voor de thuisclub. Een mooie aanval werd tenslotte afgerond door de attente Rob Zanders:  3-0.

Hiermee kon de geschiedenis gewist worden en Wittenhorst bleef met deze winst aansluiting houden.

Wittenhorst 1:

Witt, Bart Spreeuwenberg (46. Tom Zanders), Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu (46. Derks), Verlijsdonk, Hanssen, Joep Beurskens, Rob Zanders, Daniels, van Rensch (75. Giel Beurskens).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 4 is de nieuwe koploper in de Vierde Klasse na een 5-2 zege bij Vitesse '08.
  • Na een spectaculaire 7-4 nederlaag blijft Wittenhorst 6 rode lantaarndrager in de Vijfde Klasse.
  • Door een 3-1 zege op GFC klimt Wittenhorst 7 de top-drie in.
  • Wittenhorst 8 won de altijd beladen derby tegen SV Venray.