Wittenhorst 1 verliest in Valkenswaard

12 mei 2019

De Valk en Wittenhorst startten beide met zeer tegengestelde belangen aan deze wedstrijd. De Valk moest winnen om acute degradatie te voorkomen en Wittenhorst kon frank en vrij vanuit het eigen voetbalhart spelen voor het willen winnen van deze partij. In de tweede helft van deze wedstrijd kwam dit verschil in instelling duidelijk naar boven drijven tussen beide ploegen en besliste de Valk dit in haar voordeel.

Beide ploegen startten in een laag tempo met de nodige voorzichtigheid. Het behoudende spel leidde tot weinig opwindende momenten voor rust. Alleen Joost van Rensch en Willem Heijnen testten beiden een maal doelman Verhoeven, waarbij laatstgenoemde alert reageerde. Derhalve brak de lauwe 1e helft aan met een dubbelblanke stand.

De tweede helft startte de Valk met meer durf en felheid om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De Horstenaren werden geleidelijk onder druk gezet en nadat eerst nog een keer de lat getest werd, was het na 58 minuten toch raak. De Horster defensie verwerkte een aanval niet voldoende nauwkeurig en de bal belandde voor de voeten van Tim Bombeeck die deze slordigheid goed uitbuitte: 1-0.

De ploeg van Ton Kosterman reageerde geschrokken en had het pech dat luttele minuten later de doelman van de Valk een schot van Marco Daniëls met een katachtige reflex nog uit de bovenhoek wist te tikken.

De Valk bleef echter geloven in klassenbehoud en wist het slordig passende Wittenhorst steeds vaker  op felheid en gedrevenheid af te troeven. Voor deze slappe instelling kregen de bezoekers na 79 minuten de rekening gepresenteerd. Opnieuw was nummer 10 Bombeeck er met een ultiem voetje bij om de weifelende Horster verdedigers te snel af te zijn en in een wirwar van spelers voor 2-0 te zorgen.

Hiermee was de strijd gestreden en konden de oranjehemden in het verdere verloop geen potten breken. De echte beleving en agressie ontbraken om de wedstrijd te laten kantelen.

Wittenhorst 1:  Sj. Witt, T. Zanders (72: van Ooijen), W. Spreeuwenberg, J. Peelen, J. van Rensch (72:  L. van Kuijck), M. Daniëls, D. Verlijsdonk, W. Heijnen, B. Zanders, M. Hanssen, J. Beurskens