Wittenhorst 1 weet weer wat winnen is

14 april 2019

Het de laatste weken getergde Wittenhorst 1 moest in Geldrop proberen om het blazoen wat op te poetsen. In het verleden echter speelden de Horstenaren tegen deze ploeg goede wedstrijden met vaak succes. Dus men kon met enige hoop richting Brabant afreizen.

Het eerste begin konden de oranjemannen nog niet veel uitrichten. Na een doelpoging van Geldrop was het de ploeg van Ton Kosterman die het spel overnam. Rond het halfuur kon Joost van Rensch voor gevaar zorgen. Het schot ging net naast. Even later had spits Thom Derks met een goede actie de pech dat de bal onderkant lat het veld weer terugsprong. Wittenhorst bleef het spel dicteren. En vrije trap van Marco Daniëls ging net naast. Zodoende konden de ploegen met een brilstand de thee gaan opzoeken.

Na de thee bleven de Horstenaren met veel inzet proberen om een verdiende voorsprong te creëren. Het was er enkele keren dichtbij. Vooral de acties van Joep Beurskens en Michiel Hanssen deden hopen dat de verlossende treffer zou vallen. De bal tegen de paal via Thom Derks had een beter lot verdiend. In de 72e min. kwam dan waar de oranjehemden recht op hadden. Uit een afvallende aanval kreeg Joost van Rensch de bal en uit een formidabel schot gebeurde het. In de rechterbovenhoek verdween de bal, kansloos voor doelman Rob Vermeulen: 0-1.

Geldrop kreeg niet de kans om zich te herstellen. Wittenhorst bleef het vijandelijk doelgebied opzoeken. Uit een vrije trap van Marco Daniels belandde de bal onverwachts in het doel. Dit betekende de 2-0 voorsprong voor de ploeg van aanvoerder Bart Zanders.

In de slotfase kregen beide ploegen nog enkele kansjes. De bezoekers hadden nu de prachtige taak om deze voorsprong vast te houden. Het laatste fluitsignaal bevestigde dat ons eerste elftal een puike prestatie had neergezet.

Wittenhorst 1 :

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Meijers, Bart Zanders, Verlijsdonk, Hanssen (Luc van Kuijck), Joep Beurskens, Daniels, Derks, van Rensch.

Wat verder opviel:

• Op het eigen Sportpark Ter Horst versloegen de mannen van Wittenhorst 3 de bezoekers van Neerkandia: 5-3. Het betekende de eerste overwinning sinds 28 oktober. Gefeliciteerd met dit mooie resultaat.
  • Wittenhorst 4, dat vandaag begon met hun eigen Instagram-pagina, won vandaag op hun dooie gemak met 6-0 van EWC '46. Met nog zes wedstrijden voor de boeg is de voorsprong op 'concurrent' Achates maar liefst 11 punten. Een eventueel kampioenschap komt hiermee steeds dichterbij.
  • Wittenhorst 5 was vandaag niet opgewassen tegen directe concurrent Reuver: 4-0. Ondanks deze tweede nederlaag op rij staan de oranjehemden nog altijd keurig in de top-drie.
  • Spelers van Wittenhorst 6 kregen eerder deze week verzoekjes van koploper United of er niet een aantal gevulde kratjes konden worden geruild tegen dubbele cijfers. Hier wenste de hekkensluiter van de vijfde klasse niet aan mee te doen. De waarschijnlijke kampioen werd zelfs flink weerstand geboden: 0-4. Een knap resultaat gezien het verschil op de ranglijst.
  • Wittenhorst 9 boekte op bezoek bij SVEB 3 een benauwde 3-2 overwinning. Broodnodig, gezien de ranglijst: de voorsprong op nummer twee Meterik is zes punten, al hebben de Meulewiekers drie wedstrijden minder gespeeld. Een eventueel kampioenschap is dus niet in eigen handen, maar gezien het verlies van Meterik eerder vandaag, kan het toetje zomaar eens heel lekker smaken.